187303
۱۱ آذر ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره:

مرکز رفاه مادر و کودک در خرم‌دره ایجاد می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره از ایجاد مرکز رفاه مادر و کودک در خرم‌دره خبر داد و گفت: این مرکز در قالب بخش خصوصی راه‌اندازی شده و هدف از آن نیز ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف و کودکان است.

به گزارش کودک پرس ، علی نجاتی تعداد پرونده‌های فعال در بهزیستی خرم‌دره را 900 فقره اعلام کرد و اظهار داشت: بهزیستی در حمایت از این خانواده‌ها خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره به خدمات اجتماعی بهزیستی از جمله اورژانس اجتماعی و همچنین خط 123 نیز اشاره و بیان کرد: در راستای ارتقای ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در ساختمان جداگانه مستقر و یک اتاق قرنطینه به منظور ارائه خدمات در آسیب‌ها مستقر شده است.

وی همچنین به برنامه‌های بهزیستی خرم‌دره در زمینه استقرار محل نگهداری بیماران اعصاب و روان در قلعه حسینیه اشاره کرد و افزود: این امر محقق شده که امیدواریم تا یک ماه دیگر این اتفاق رخ داده و مجوزهای مربوط در این حوزه صادر شود.

نجاتی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که توسط بهزیستی خرم‌دره پیگیری می‎شود این است که با رایزنی‌های که با فرماندار و شهردار انجام شده، قرار است یک مکان بلا استفاده‌ به مرکز رفاه مادر و کودک تبدیل شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه پیش نویس قرارداد این مرکز امضا شده است و شهردار و شورا موافقت کرده و فرماندار نیز حامی این طرح است، گفت: البته این مرکز در قالب بخش خصوصی راه‌اندازی شده و هدف از آن نیز ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف و کودکان خواهد بود.

 

وی  در ادامه از فعالیت مرکز توانبخشی در خرم‌دره نیز خبر داد و گفت: این مرکز نیز در رابطه با مراقبت خانگی، بررسی وضعیت و موانع موجود در محل سکونت، آموزش به گروه هدف و خانواده و …فعالیت دارد که 9 مراقب دارد و به 60 نفر در ان ارائه خدمات می‌شود.

نجاتی در ادامه گزارشی از خدمات قابل ارائه توسط این نهاد در بحث اشتغالزایی معلولان و حمایت از آنها نیز ارائه کرد و گفت: در این زمینه نیز علاوه بر خدماتی در قالب «سی بی آر»، مشوق‌های بیمه‌ای نیز ارائه شده و در حوزه اشتغالزایی و تامین سرمایه کار آنها نیز اقدامات اثربخشی انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره بر لزوم مناسب‌سازی جامعه برای معلولان تاکید کرد و افزود: برخی از امورات مرتبط با معلولان تبدیل به قانون شده است که امیدواریم مسؤولان در این حوزه نگاه ویژه داشته و همکاری لازم را داشته باشند.

وی به خدمات حمایتی بهزیستی در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سازمان نگاه ویژه برای مسکن معلولان با دو معلولیت بیشتر دارد که بهزیستی خرم‌دره در این ارتباط برای دو خانواده مسکن ساخته است.

 

نجاتی با اشاره  به ارائه خدمات در حوزه تسهیلات مسکن و انشعاب برق و گاز رایگان گفت: البته در ارائه این خدمات مساعدت خیران بسیار مهم است از همین رو از شهروندان درخواست داریم که در این کار بهزیستی را همراهی و یاری کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار