187168
۱۰ آذر ۱۳۹۷

انتظار کانون، کودکان فاروجی را به نوجوانی رساند

نزدیک به یک دهه از آغاز ساخت بنای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج می‌گذرد اما این مرکز همچنان ناتمام مانده و کودکان این شهرستان از مزایای استفاده از این فضا بی‌بهره‌اند.

به گزارش کودک پرس ، ساخت این مرکز در سال 88 مصوب و جانمایی و ساخت آن در سال 89 آغاز شد که به رغم اعلام چندباره مسئولان وقت مبنی بر افتتاح آن در سال 90، اکنون بنای این کانون با 85 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل است.
یک بانوی فاروجی می گوید: زمانی که ساخت این مرکز آغاز شد دخترم 3 ساله بود و حالا به 11 سالگی رسیده و هنوز این طرح به بهره برداری نرسیده است.
زکیه مرادی افزود: امیدوار بودم فرزندم فرصت استفاده از این فضا را پیدا کند اما گویا با این روند اجرایی، باید از این امر قطع امید کنم.
شهروند دیگری گفت: بخت طرح های فرهنگی در شهرستان بلند نیست و طول ساخت طرح های فرهنگی شهرستان معمولا کمتر از 10 سال نیست و چه بسا بیش از این به طول می انجامد.
علیرضا محمودی افزود: کانون پرورش فکری، در تربیت فرهنگی، هنری و ادبی کودکان نقشی کم نظیر دارد و کودکان و نوجوانان فاروجی از داشتن یکی از مهمترین زیرساخت های فرهنگی محروم هستند.

وی بیان کرد: رونق فعالیت دستگاه های فرهنگی و هنری بستگی به خروجی این کانون ها دارد که شهرستان 52 هزار نفری فاروج از آن بی بهره است.

* متولی ساخت، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کانون تنها بهره بردار است و ساخت فضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان فاروج بر عهده اداره کل، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.
منیر صادقی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چندین بار حضوری از طرح بازدید داشته و با مسئولان شهرستان برای کمک به تکمیل کانون نشست داشته ایم اما هنوز نتیجه ای ندیده ایم.
وی اعتبار برآورد شده برای تکمیل این طرح در سال جاری را 2میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان و بیان کرد: در صورت تخصیص این رقم، این طرح به بهره برداری می رسد.
وی گفت: اکنون هشت هزار و 564 کودک و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضوند که البته این درصد کمی از کودکان جامعه را شامل می شود.
صادقی افزود: یقینا با امکانات و فضای موجود توان پوشش تمامی کودکان استان را نخواهیم داشت.
وی استفاده از امکانات فرهنگی و هنری را حق تمام کودکان و نوجوانان استان دانست و گفت: آنان می توانند با عضویت در مراکز کانون علاوه بر استفاده از 96 هزار عنوان کتاب موجود در کتابخانه های کانون، از بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی بهره‌ مند شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: البته هنوز نواقص زیادی وجود دارد و در زمینه ارائه خدمات مطلوب به کودکان و نوجوانان دچار محدودیت هستیم.

* اعتبار بدهند، مرحله اول طرح به بهره برداری می رسد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: یقینا وضعیت تخصیص اعتبارات تعیین کننده زمان بهره برداری از طرح هاست.
امید فلاح به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز اعتبار 2 میلیارد و 300میلیون ریالی پیش بینی شده برای این طرح تخصیص نیافته که در صورت تحقق، مرحله اول طرح، یعنی سالن آمفی تئاتر آن امسال به بهره برداری می رسد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفت مرکز ثابت در پنج شهرستان، پنج مرکز سیار روستایی و ٢ مرکز سیار شهری به کودکان خدمات رسانی دارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار