موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187148
۱۰ آذر ۱۳۹۷

تبلیغات در حوزه نمایش‌های کودک و نوجوان مطلوب نیست

محمد عبدی کارگردان نمایش «سفر به آینده» گفت: حمایت‌ها در زمینه نمایش‌های کودک و نوجوان خصوصا در زمینه تبلیغات باید بیشتر شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد عبدی کارگردان نمایش «سفر به آینده» ، درخصوص این نمایش گفت: نمایش «سفر به آینده» برگرفته از انیمیشن ملاقات با خانواده رابینسون است.

وی با بیان اینکه برای ساخت نمایش حدود ۲ سال پیگیر متن بودم،افزود:همکاری ما با خانم سبا سلیمانی سبب شد تا ایشان نویسندگی نمایش «سفر به آینده» را برعهده بگیرند. نمایش نامه نوشته و سال گذشته برای اولین بار در ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر در بخش کودک و نوجوان اجرا شد که جوایز یک کارگردانی، یک نویسندگی، یک بازیگری مرد، تندیس و یک بازیگری زن، تقدیر لباس، تقدیر طراحی صحنه و تقدیر بهترین موسیقی را به دست آورد.

عبدی با بیان اینکه هدف کلی من برای ساخت نمایش «سفر به آینده» توجه و بالابردن سطح تعلیقی کودک و نوجوان بوده است، گفت: احساس می‌کنم کودکان با تماشای انیمیشن‌های موجود سلیقه سخت پسندتری پیدا کرده و حتی نقطه اوج و درام را نیز حس می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه خود در زمینه مربی تئاتر مدارس و مربی برگزیده کشور در ۵ دوره بیان کرد: نمایش «سفر به آینده» اولین تجربه من برای اجرای عموم است و فکر می‌کنم که باید حمایت در زمینه کودک و نوجوان بیشتر شود و مرکز هنر‌های نمایشی و مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. برای نمونه تالار هنر که تخصصی‌ترین مرکز و سالن کودک و نوجوان است، از امکانات کمی برخوردار است، زیرا مرکز هنر‌های نمایشی باید دارای حداقل ۵ الی ۶ سالن نمایش باشد.

عبدی ادامه داد: برای نمونه اگر امسال هنرمندان کودک و نوجوان کار و اجرا داشته باشند، سال بعد نمی‌توانند در تالار کار کنند و باید ۲ سال صبر کنند از سویی مرکز هنر‌های نمایشی باید مدیریت بهتری در زمینه تبلیغات برای نمایش‌های کودک و نوجوان ایجاد کند و نمایش «سفر به آینده» که سال گذشته برگزیده جشنواره بوده باید از جهت تبلیغاتی نیز بیشتر حمایت شود، زیرا کم کاری در زمینه تبلیغات سبب محدود شدن تعداد مخاطبان و در نتیجه باعث دل سردی گروه می‌شود.

کارگردان نمایش «سفر به آینده» با توجه به لزوم تغییر سلیقه کودکان امروزی نسبت به گذشته گفت: امروزه با وجود عصر ارتباطات سلیقه کودکان پیشرفت و سطح سلیقه متفاوتی نسبت به کودکان حدود ۱۵ سال قبل که امکانات و اطلاعات محدودتری داشته‌اند، پیدا کرده است از این رو باید در انتخاب کار‌ها دقت بیشتری  شود.

عبدی در خصوص استقبال از نمایش «سفر به آینده» گفت: مخاطبان استقبال بسیار خوبی از این نمایش داشته اند و حتی نمایش را یکی از بهترین کار‌ها می‌بینند ولی متاسفانه تبلیغات نمایش مطلوب نبوده است.

وی درخصوص انتخاب بازیگران گفت: برای این نمایش از بازیگران خوب حوزه کودک و نوجوان استفاده کردم که البته چهره بازیگران برای همخوانی با  شخصیت‌ها مهم بود.

عبدی درخصوص برنامه های نمایشی خود در آینده گفت:یک نمایش برای کودک و نوجوان دارم که طرح نمایش داستان شهری را روایت می‌کند. همه درخت‌های آن دیجیتال هستند و مردم هیچ هوایی برای تنفس ندارند و هوا در بطری‌های آب معدنی به آن‌ها فروخته می‌شود.
خلاصه نمایش:
لویز پسر بچه‌ مخترعی که در یتیم خانه زندگی می‌کند تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن مادر واقعی خود در زمان سفر کند و نگذارد مادرش او را رها کند.

او کلاهی برای سفر در زمان اختراع می‌کند، ولی در زمان گم می‌شود و به زمان‌های مختلف می رود و در نهایت به آینده سفر می‌کند و با آینده خود مواجه و متوجه اشتباهات خود می‌شود و…

هیراد محمدی، سمن قناد، آناهیتا خسروی، توحید نوروزی، اعظم شکوفه پور، محمد عبدی، مهدی ملکی، حمیدرضا گودرزی، علی نوری و میثاق آقا مولایی بازیگران نمایش «سفر به آینده» هستند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار