موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187145
۱۰ آذر ۱۳۹۷

خوشحالم که بخش کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر مقاومت وجود دارد

حسین عالم بخش کارگردان نمایش«دهکده هاپوخان» گفت:خوشحالم که به بخش کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر مقاومت اهمیت می‌دهند تا کودکان با معنای مقاومت آشنا شوند.

به گزارش کودک پرس ، حسین عالم بخش کارگردان نمایش«دهکده هاپوخان»که در شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش کودک و نوجوان در فرهنگسرای گلستان نمایش خود را به روی صحنه می برد در خصوص این نمایش بیان کرد: نمایشنامه «هاپوخان» که با بازنویسی به «دهکده هاپوخان» تغییر نام داده در سال 1372 توسط زنده یاد ناصر فروغ نوشته شده است.

وی افزود: این نمایشنامه از گفتگو و مفاهیم تکراری اجتناب کرده و مواردی را بازگو می کند که حتی کودک امروز به آن احتیاج دارد.

عالم بخش در خصوص نمایشنامه تصریح کرد: این نمایشنامه در خصوص «ما می توانیم» مخصوص کودکان در خصوص شناخت خود و استعدادهایشان و حتی در خصوص نحوه نفوذ دشمن صحبت کرده است.

کارگردان نمایش«دهکده هاپوخان» گفت:من حدود دو سال روی این موضوع کار کردم تا این مهم، امسال در 40 سالگی انقلاب انجام شود.

 

وی در خصوص فعالیتش در حوزه کودک و نوجوان گفت: من «هاپوخان» را خیلی کوچک تر اجرا کرده بودم البته چند برنامه دیگر وکار تلویزیونی هم داشتم اما تا به حال به این وسعت کار نکرده بودم.

این کارگردان با بیان اینکه اولین سالی است که در جشنواره حضور دارد در خصوص سطح کیفی جشنواره در بخش کودک و نوجوان گفت: بنده کارهای دیگر را ندیدم اما خوشحالم که بخش کودک و نوجوان وجود دارد و به آن اهمیت داده می شود.

عالم بخش با بیان اینکه کودک و نوجوان ما باید معنا و مفهوم مقاومت را با زبان حال حاضر متوجه شود تا بتواند ادامه دهد،گفت:  این مفاهیم تا 20 سال آینده در ذهن آنها نقش بسته و می تواند در آن زمان راهگشای مشکلات مدیران شود.

 

وی در خصوص تعداد آثار کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس تصریح کرد:  «هاپوخان» بهتر و ساده تر مفهوم را می رساند؛ گاهی اوقات آنقدر مستقیم مطالب بیان می شود و این مستقیم گویی را به دلیل نبود امکانات درست نمی توانیم تحویل دهیم که از کیفیت مفهومی کار برای مخاطب کاسته می شود.

کارگردان«دهکده هاپوخان» در خصوص استقبال مخاطبان از این نمایش گفت: تا کنون به نسبت خوب بوده البته نمی توانم بگویم استقبال عالی بوده به این دلیل که بخشی از فعالیت های تبلیغاتی با ناهماهنگی ها مواجه شد و آن اتفاقی که می خواستیم تا به حال رخ نداده است.

عالم بخش با بیان اینکه  به لطف دوستان روزهای خوبی در خصوص استقبال مخاطبان در پیش داریم،گفت: حسن آن این است که بازاری جلو نرفتیم و با همین تبلیغات اتفاق های خوبی افتاده و مخاطبان خوبی داریم.

 

گفتنی است؛نمایش«دهکده هاپوخان»بعد از پایان جشنواره نیز تا 30 آذر به روی صحنه می رود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار