187132
۱۰ آذر ۱۳۹۷

نوجوانان مخاطب «جنگ بازی»

کارگردان «جنگ بازی» با اشاره به اینکه در این نمایش فضای جزیره خارک در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده می‌شود، عنوان کرد این اثر نمایشی ویژه نوجوانان به صحنه می‌رود.

به گزارش کودک پرس ،کارگردان «جنگ بازی» با اشاره به اینکه در این نمایش فضای جزیره خارک در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده می‌شود، عنوان کرد این اثر نمایشی ویژه نوجوانان به صحنه می‌رود. عبد بناری کارگردان نمایش «جنگ بازی» که در جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد درباره این نمایش گفت: نمایش «جنگ بازی» درباره جزیره خارک است؛ زمانی که در جنگ بارها مورد حمله هوایی قرار گرفت. فضاسازی‌ها طبق ویژگی‌های مکانی خارک انجام شده است و به صورت کلی این نمایش بیشتر بر خراب شدن بازی‌های بومی بچه‌ها به واسطه جنگ تاکید دارد.

او افزود: «جنگ بازی» نوشته حسن حاجت‌پور است و داستان زندگی ۵ رفیق و اتفاقاتی را که برایشان در طول جنگ می‌افتد به تصویر می‌کشد. «جنگ بازی» در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان نیز شرکت کرده بود که بازخورد بسیار خوبی از سوی مخاطبان دریافت کردیم.

 

این کارگردان درباره تغییراتی که در طول تمرین برای نمایش رخ داده است، بیان کرد: سال ۹۴ «جنگ بازی» را با یک گروه دیگر کار کرده بودم ولی امکان حضور بازیگران قبلی وجود نداشت به همین دلیل از یک گروه جدید استفاده کردم. در ابتدا این نمایش ۵ اپیزود داشت ولی در طول تمرین‌ها که چهار ماه به طول انجامید برای ممانعت از خستگی تماشاگران زمان اجرا به سه اپیزود تغییر پیدا کرد زیرا مخاطب نمایش ما نوجوانان هستند. بناری درباره موسیقی نمایش «جنگ بازی» توضیح داد: موسیقی اولیه کار ترکیبی از سازهای سه تار و کوبه‌ای بود که سازهای جنوبی را به آن اضافه و موسیقی کار را به موسیقی فولکلور نزدیک کردیم.

 

کارگردان نمایش «جنگ بازی» با اشاره به تجربیات کودکی خود از جنگ گفت: این نمایش بیشتر برای متولدین دهه ۶۰ و ۵۰ است زیرا بیشترین آسیب را کودکان این نسل‌ها دیدند و کودکی خوبی نداشته‌اند. خود من در همین فضا بزرگ شدم بنابراین تلاش کردم حس و حالی را که در آن زمان داشتم به خوبی به مخاطبانم نشان بدهم. او در پایان درباره روند برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» بیان کرد: جشنواره تئاتر «مقاومت» این امکان را برای نوجوانان امروزی فراهم کرده تا رنج‌هایی را که کودکان دهه‌های پیشین کشیده‌اند از طریق تئاتر مشاهده کنند. در دوره قبلی جشنواره به عنوان بازیگر حضور داشتم که تجربه بسیار خوبی برای من محسوب شد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار