موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187081
۰۸ آذر ۱۳۹۷
امروز انجام خواهد شد؛

شانزدهمین جشنواره سراسر «تئاتر مقاومت» میزبان ۴ نمایش در گروه سنی کودک و نوجوان

شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» امروز میزبان ۴ نمایش در گروه سنی کودک و نوجوان خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، امروز پنج‌شنبه هشتم آذرماه‌، و در سومین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» در تالارهای نمایشی میزبان این جشنواره، ۹ اثر نمایشی به روی صحنه خواهند رفت.

«یوسف، یوزف، جوزپه» در تالار سایه، «این قصه را آهسته بخوان» در تالار قشقایی، «هفت روز از تیر شصت» در تالار چهارسو، «تو می‌مانی و چشم‌ها» در تالار حافظ  از جمله آثار نمایشی هستند که در بخش مسابقه صحنه این جشنواره در سومین روز تجربه اجرای خود را پشت سر می‌گذارند.

اما «حماسه دلاوران» که در تالار مولوی اجرا می‌شود از جمله آثار نمایشی است که علاقه‌مندان می‌توانند شاهد به روی صحنه رفتن آن در تالار مولوی و در بخش میهمان این دوره از جشنواره «تئاتر مقاومت» باشند.

این گزارش حاکی است، جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» در این دوره میزبان ۴ نمایش ویژه کودکان و نوجوانان است که البته در بخش غیررقابتی این جشنواره حضور دارند و تالار هنر، فرهنگسرای گلستان و دو تالار بوستان و گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای آن‌ها اختصاص یافته است.

البته این چهار نمایش در دو روز گذشته برگزاری این جشنواره نیز در این سالن‌های نمایشی اجرا داشتند اما امروز پنج‌شنبه با توجه به تعطیلی مدارس، فرصتی مغتنم برای خانواده‌ها پیش آمده است که فرزندان خود را به تماشای این آثار نمایشی ببرند.

 

در ادامه به معرفی اجمالی این آثار نمایشی می‌پردازیم:

«قدمگاه» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی مشترک مهدی سیم‌ریز و محبوبه پاداش که ساعت ۱۶ در تالار هنر اجرا می‌شود، داستان روستای «ده‌سرخ» و روایت گذر حضرت رضا(علیه‌السلام) به این روستا است که البته به شکل تلفیقی عروسکی و استفاده از بازیگر اجرا می شود.

تالار هنر در خیابان شهید مفتح، ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان شهید ورزنده واقع شده است.

«دهکده هاپوخان» به نویسندگی ناصر فروغ و کارگردانی حسین عالم‌بخش که ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان اجرا می‌شود، روایتگر داستان حیواناتی است که در یک مزرعه زندگی می‌کنند، سگ نگهبان این مزرعه پیر شده و دیگر حیوانات او را مسخره می‌کنند، گرگ و روباه سگ را فریب داده و برای جوان شدن سگ او را به چشمه جوانی می‌فرستند و…

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک قرار دارد.

 

«خوخان ناغیلی» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی ناصر ولایی که ساعت ۱۶ در تالار بوستان اجرا می‌شود؛ مهدی صالحیار؛ نویسنده این نمایش در توضیح قصه این نمایش به ایکنا گفت: خوخان شخصیتی منفی در افسانه و داستان‌های فولکلور آذربایجانی است و ناغیلی نیز به معنای داستان است؛ خوخان شخصیت ترسناکی است که مسبب برف و یخبندان است و مانع از این می‌شود که زمستان به سر برسد و گرما بر سرزمین حاکم شود. در این نمایش اهالی یک آبادی به کمک بچه‌ها با روشن کردن آتش درصدد غلبه بر خوخان و راندن و فراری دادن او هستند تا گرما و امیدواری به آبادی بازگردد.

اما «جنگ بازی»عنوان آخرین اثر به نمایش درآمده در بخش کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» است که حسن حاجت پور آن را نوشته و علی سنامیری و غلامحسین بناری آن را کارگردانی کرده‌اند و ساعت ۱۷:۳۰ در تالار گلستان به روی صحنه خواهد رفت، داستان آن در مورد پنج رفیق است که اتفاقاتی که در دوره جنگ برایشان رخ داده را تعریف می‌کنند و به تصویر می‌کشند.

دو تالار بوستان و گلستان نیز در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، داخل بوستان لاله، مرکز تولیدات تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان واقع شده‌اند.

 

اما در بخش خیابانی و محیطی  نیز عصر امروز پنج‌شنبه علاقه‌مندان می‌توانند شاهد اجرای نمایش‌های زیر باشند:

 

محوطه تئاتر شهر؛ «انشاء متولد ۸۴» به کارگردانی مهدی صالحیار/ ساعت ۱۵:۳۰، «اروند که تو را پس نداد» به کارگردانی نورالله لک / ساعت ۱۶:۱۵، «ضیافت به سبک کاخ سفید» به کارگردانی مختار محمدی / ساعت ۱۷:۳۰ و «تاریخ شاهدان» به کارگردانی  محمدرضا آگاه / ساعت ۱۸:۱۵.

متروی شهر ری؛«درها به روی چه کسی باز می‌شوند» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده / ساعت ۱۶.

دانشگاه تهران؛«دختران جنگ» به کارگردانی فاطمه رادمنش / ساعت ۱۳.

میدان ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)؛ «خدیجه» به کارگردانی داوود براهیمی / ساعت ۱۵ و «عروسی جنگ» به کارگردانی احسان فلاحیان / ساعت ۱۶.

میدان امام حسین(علیه‌السلام)؛«bell/۲۱۴» به کارگردانی مصطفی کولیوندی / ساعت ۱۳.

خانه هنرمندان ایران؛ «قهرمان کیست؟» به کارگردانی مارال ایزدبخش / ساعت ۱۷:۳۰، «ماهی‌ها مشغول کارند» به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد / ساعت ۱۹.

 

این گزارش حاکی است، اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» ساعت ۱۷:۳۰ شنبه ۱۰ آذر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

یادآور می‌شود، دبیری شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» را امیر نصیربیگی به عهده دارد و قائم مقام این جشنواره نیز نصرالله قادری است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار