187072
۰۸ آذر ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی گنبدکاووس:

۳۸۴ کودک سه تا ۵ قلو در گنبدکاووس زندگی می‌کنند/ فعالیت ۱۴ روستامهد در گنبدکاووس

رئیس اداره بهزیستی شهزستان گنبدکاووس با اشاره به برخی خدمات از جمله کمک هزینه و شیرخشک غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند سه تا پنج قلو، گفت: ۳۸۴ کودک سه تا پنج قلو در گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا فشایی با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های گسترده و پرحجم اداره بهزیستی در این شهرستان از نگهداری 37 نفر از کودکان در دو رنج سنی در مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست گنبدکاووس خبر داد و گفت: در سال گذشته با همکاری مددکاران تعداد 14 نفر از کودکان به خانواده خود بازگردانده شدند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 11 خانواده تقاضای دریافت و سرپرستی فرزند از اداره ما را داشته‌اند، اضافه کرد: ار ابتدای سال جاری نیز تا کنون 7 خانواده درخواست سرپرستی را به ما ارائه کرده‌اند که پس از بررسی و تحقیقات لازم و سیر مراحل اداری و قانونی نتیجه درخواست‌ها اعلام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس میزان هزینه انجام شده برای 44 کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست به صورت ماهانه را 350 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها در حوزه کمک هزینه تحصیل و نگهداری آنان صورت گرفته است.

فشایی با اشاره به اینکه 384 کودک سه تا پنج قلو در 182 خانواده گنبدی مشغول به زندگی هستند، افزود: به این خانواده‌ها به صورت غیرمستمر شیر خشک و کمک هزینه‌های 80هزار تومانی اهدا می‌شود که کمک هزینه به چند قلوها و شیرخشک به ترتیب در 6 ماهه نخست سال جاری 57 میلیون تومان و تعداد 491 قوطی بوده است.

 

وی با بیان اینکه 14 مهد کودک روستایی، یک مهدکودک شهری و مهد کودک آدینه مصلی نماز جمعه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: مبلغی بالغ بر 67 میلیون و 480 هزار تومان نیز در سال گذشته به عنوان هزینه غذای گرم به روستا مهدها اعطا کرده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس از پرداخت مبلغی حدود 110 میلیون تومان کمک هزینه به کودکان سه دهک پائین خانواده‌های گنبدی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ در 6 ماهه نخست سال جاری نیز در حدود 10 میلیون تومان بوده است که در کنار اجرای طرح مصون سازی از اعتیاد از جمله برنامه‌های شاخص ما بوده است.

فشایی با تاکید بر اینکه تعداد 409 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی توسط این اداره از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند، گفت: ماهانه مبلغی معادل 102 میلیون تومان به عنوان حق بیمه این افراد پرداخت می‌کنیم که این افراد پس از مدتی بازنشسته شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 2 هزار و 502 نفر از مددجویان این اداره از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: 48 نفر از مددجویان نیز تحت پوشش بیمه کارفرمایی قرار گرفته‌اند که ماهانه مبلغی بالغ بر 38 میلیون ریال به عنوان حق بیمه در این بخش پرداخت می‌کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار