موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
187054
۰۸ آذر ۱۳۹۷

آموزش مفاهیم دینی کودکان در سایه آگاهی و شناخت انجام می‌شود

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اصول و روش‌های آموزش مفاهیم دینی به کودکان گفت: نحوه آموزش مفاهیم دینی به کودک باید در سایه آگاهی و شناخت اصولی از روش‌های متناسب با آن باشد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اصول و روش‌های آموزش مفاهیم دینی به کودکان، اظهار کرد: در رابطه با چگونگی آموزش مفاهیم دینی به کودکان از نظر اسلام و براساس سیره و رهنمودهای معصومان(علیهم‌السلام) این امر از هنگام تولد شروع می‌شود و آموزش در دوره کودکی پایه و اساس دوران‌های دیگر است.
وی افزود: البته آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی مطلوب نیست و ممکن است کودک را از یادگیری دلسرد کند اما مبحث آموزش مفاهیم دینی به کودکان امری والاست و موفقیت آن در گرو آگاهی و شناخت اصولی از روش‌های آموزشی متناسب با آن است.

گرکانی تصریح کرد: امام علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: هیچ حرکتی نیست مگر این که انسان در به انجام رساندن آن نیاز به شناخت و آگاهی دارد و آموزش مفاهیم دینی نیز مانند هر علمی نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش‌های صحیح و مؤثر آن دارد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توانایی و خصوصیات کودکان در این امر ضروری است و اگر آموزش مفاهیم دینی بدون توجه به اصول و روش‌های صحیح آموزش باشد به مانند کسی است که بدون بصیرت دست به انجام کاری می‌زند.

گرکانی تصریح کرد: انجام کار بدون درنظر گرفتن روش‌ها و بدون بصیرت مانند رفتن به بیراهه است که هرچه سرعتش بیش‌تر باشد مطمئنا از مقصد دورتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: براساس یاد شده درک و برداشت کودک از مفاهیم دینی با بزرگسالان یکسان نیست و آن‌ها در حد ظرفیت‌های ذهنی خود مطالب را می‌فهمند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کودکان با شناخت و فهم خود جهان‌بینی خود را می‌سازند و اگر آموزش به گونه‌ای حساب شده انجام نشود نه تنها پیامد مثبتی نخواهد داشت بلکه زیانبار خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار