187037
۰۸ آذر ۱۳۹۷
وزیر ورزش و جوانان:

باور داریم که هیچ دینی به اندازه اسلام به حفظ حقوق کودکان توجه نکرده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بر این باوریم که هیچ ایین و مکتبی به اندازه اسلام به حقوق کودک توجه نکرده است و در اموزش‌های اسمانی دین اسلام بیشترین مسئولیت کودک به دوش والدین است.

به گزارش کودک پرس ، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان امروز در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور ما را کودکان تشکیل می‌دهند و قوانین فعلی ما همه هم و غم خود را برای حفظ واقعی حقوق این ۳۰ درصد معطوف کرده است.

وی ادامه داد: کودکان آسیب پذیر ترین گروه هر جامعه‌ای قلمداد می‌شوند که مورد هجوم همه نوع ناهنجاری قرار می‌گیرند و امروز میلیون‌ها کودک بخاطر بی سرپرستی، آوارگی ناشی از جنگ و تغذیه نامناسب،  آلودگی‌ها،  بیماری‌های خطرناک و اعتیاد والدین یا در شرایط دشواری هستند یا در چنگال افراد پلید هستند و به عنوان عامل توزیع مواد مخدر می‌شوند.

سلطانی فر تصریح کرد: حقوق و حق فردی و اجتماعی کودکان در حال از بین رفتن است؛ خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی حتماً بهترین نهاد برای رشد و بروز خلاقیت کودکان است و با مناسبات درون خانواده می‌توان بسیاری از حقوق کودکان را حفظ کرد.

 

وی افزود: در کشورهای اسلامی به سبب وجود استحکام در بنیان خانواده و‌گرایش‌های دینی و آشنایی با احکام اسلامی وضعیت حقوقی کودکان وضعیت مناسب تری دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: بر این باوریم که هیچ آیین و مکتبی به اندازه اسلام به حقوق کودک توجه نکرده است و در آموزش‌های آسمانی دین اسلام بیشترین مسئولیت کودک به دوش والدین است؛ زیرا کودک برکت خانه و نعمت حسنه است.

سلطانی فر گفت: در چنین شرایطی موضوعات حقوق کودکان مانند شادی در پس حقوق اولیه مغفول می‌ماند؛ حال آنکه برآورده شدن امکان تفریح در شکل گیری شخصیت با عزت نفس آن تاثیرگذار است.

 

وی تصریح کرد: احترام به مقام کودک و آموزش به او با استفاده از  تفریحات به او حس خودباوری داده و او را رشد می‌دهد و واقعیت این است که حرکت و جنبش پایه همه وظایف زندگی است، زیرا زیربنای بنیه انسان را شکل می‌دهد.

سلطانی فر گفت: از این رو در بیشتر احادیث ما که از پیامبر و ائمه نقل شده است، این است که باید هفت سال نخست کودک آزادانه به جنبش و بازی ختم شود و باید اینها را در مسیر سرگرمی‌ها آزاد گذاشت تا به تندرستی آنها آسیب وارد نشود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در اسلام آموزش بازی و ورزش از وظایف والدین قید شده است و آمده است که پدر باید نوشتن ، شنا کردن و تیراندازی را به او بیاموزد.

وی گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان تلاش کردیم تا در مسیر توسعه ورزش همگانی بتوانیم بستر و زیرساخت لازم برای کودکان را فراهم کنیم و این روزها مشغول برگزاری المپیاد انتخاب استعدادهای برتر هستیم و امسال این المپیاد مخصوص افراد ۱۲ تا ۱۵ سال است.

سلطانی فر افزود: آگاه سازی والدین باید مورد توجه قرار گیرد و رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی جوانان و خانواده‌ها و به خصوص والدین تازه ازدواج کرده دارند.

 

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های تفریحی کودکان باید یکی از محورهای مهم برنامه‌های ما قرار گیرد و در وزارت ورزش و حوانان این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ما به جوانان آموزش‌های پیش از ازدواج می‌دهیم تا خانواده‌های بیداری داشته باشند تا بستر درستی برای رشد و نمو فرزندان خلاق و شاداب و توانمند ایجاد شود.

سلطانی فر گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش‌های پیش از ازدواج داریم؛ در حالی که در سه سال قبل این تعداد تنها ۵۰ مرکز بود و امروز نتیجه گسترش این مراکز کاهش رشد طلاق شده است.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: اهتراز از یک سویه نگری و افراط و تفریط‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم و در جهت رشد و تعالی کودکان گام بر می‌داریم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار