186937
۰۷ آذر ۱۳۹۷

دعوت از کودکان بیماری‌های نادر برای قصه‌گویی و نقالی

سومین جشنواره بین‌المللی آوای صلح نقالان کوچک، با دعوت از کودکان بیماری‌های نادر، برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، بنیاد بیماری های نادر ایران، در راستای بازنمایی و کشف استعدادهای هنری بیماران نادر و تقویت روحیه صلح طلبی و انسان دوستی در منطقه اکو، با موسسه فرهنگی اکو همکاری می کند.

گروه سفیران صلح و دوستی، در راستای ارتقاء فرهنگ و هنر سنتی و دیرینه «روایتگری، قصه گویی، نقالی و پرده خوانی» و نیز تقویت اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم منطقه اکو، درنظر دارد تا با همکاری  موسسه فرهنگی اکو و سازمان ملل و بنیاد بیماری های نادر ایران و برنامه ی جهانی غذا سومین دوره جشنواره بین المللی نقالان کوچک را از زاویه دید هنرمندان کوچک کشورهای عضو اکو و غیر عضو سلایق بومی و فرهنگی ملل منطقه، برگزار نماید.

به نقل از مهر، در این فراخوان از همه هنرمندان کودک در رشته های نقاشی، قصه گویی و یا داستان نویسی که به موضوع آئینهای مرسوم بر اساس داستانها و ادبیات از منظر فرهنگ بومی خویش پرداخته اند، دعوت می شود تا با خلق و ارسال آثار بدیع خود در این جشنواره بین المللی حضور بهم رسانند.

اهداف جشنواره
۱- تقویت هنر نقالی، روایتگری، پرده خوانی، داستان نویسی، قصه گویی و نقاشی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش داستان پردازان جوان و حفظ و ضبط آثار ناملموس
۲- تقویت اشتراکات فرهنگی و معنایی و تاثیر آن در صلح جهانی
۳- احیاء و ترویج اشعار مفاخر ادبی جهان و ارتباط آن با صلح در زندگی امروز

شرایط شرکت
۱- شرکت برای تمامی هنرمندان کودک و نوجوان در رده های سنی ۶ تا ۱۸ سال ازکشورهای مختلف آزاداست.
۲- هنرمندان عضو بنیاد بیماری های نادر ایران می توانند آثار خود را با فرمت JPG و با حجم حداکثر ۲ مگابایت همراه با شناسنامه اثر (شامل نام هنرمند، سن هنرمند، تابعیت، موضوع، تکنیک و ابعاد ) را بصورت یک فایل فشرده و به نام هنرمند به ایمیل روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر ایران: p.r@radoir.org  و یا از طریق تلگرام به ادمین کانال @BimaranNaderIran  ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۶۶۹۱۸۲۸۵ و ۶۶۹۱۳۲۴۴ الی ۴۸ تماس حاصل نمایند.
۳- چنانچه هنرمند در رشته قصه گویی شرکت کرده باشد لازم است تا فایل تصویری از قصه گویی خود تهیه نموده و همراه با متن داستان به آدرس ایمیل دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
در صورت تمایل هنرمند می تواند در روز داوری جهت ارائه حضوری داستان و قصه گویی خود در محل دبیرخانه جشنواره حاضر شود.
۴- هر هنرمند در رشته های مختلف میتواند دو اثر، داستان و یا نقل را آماده اجرا و ارسال نماید.
۵- هر اثر قصه گویی باید حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۲۰ دقیقه باشد و به زبان فارسی و یا انگلیسی ارائه گردد.
۶- دبیرخانه جشنواره به آثاری که فاقد کیفیت مناسب صدا و تصویر باشند ترتیب اثر نخواهد داد.
۷- تکنیک آثار ارائه شده در رشته نقاشی به این شرح است.
– استفاده از مقوای سفید و بدون بافت در ابعاد ۳۰ *۴۰ سانتیمتر
– بکارگیری ابزار نقاشی از قبیل مداد رنگی، آبرنگ، پاستل و سیاه قلم

هنرمندانی که ساکن تهران هستند، اصل آثار خود را حداکثر تا ۱۱ آذر ۹۷ به آدرس  خیابان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، بالاتر از چهارراه نصرت، کوچه مهاجری خامنه، پلاک ۱۲ ط ۵ ، روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر ایران ارسال نمایند.
۸- آثار برگزیده در نمایشگاهی به همین منظور در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۷  محل گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.
۹- به آثار برگزیده و راه یافته به مرحله نمایشگاه، گواهی اثر بدیع و ارزنده هنری از طرف هیات داوران نمایشگاه صادر می گردد.

 

 

 

 

منبع: مفدا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار