186821
۰۶ آذر ۱۳۹۷

اجرای طرح تربیتی در ۵ مهدکودک رشت با رویکرد فرهنگی ـ مذهبی

حجت الاسلام دوستار با بیان اینکه دوره آموزشی مهارت های زندگی در پنج مهدکودک مناطق آسیب پذیر رشت برگزار خواهد شد، گفت: اجرای طرح تربیتی و آموزشی مذکور به ‌عنوان یک الگوی موفق در زمینه تربیت کودکان با رویکرد فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت ۵ آذرماه در جمع مدیران مهدهای کودک مناطق آسیب پذیر رشت، با بیان اینکه تربیت دینی کودکان از مهدکودک ها آغاز می شود، تصریح کرد: اولویت پرداختن به آموزش کودکان را می توان از روایات و سیره ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به خوبی برداشت کرد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان تاثیرپذیری در اخلاق و رفتار کودکان طی هفت سال اول است، اضافه کرد: کار با کودکان اگر با شیوه صحیح و کارآمد و توسط افراد شایسته انجام شود، بدون شک اثرات بسیار مهم و فراگیری خواهد داشت.

این کارشناس دینی، نقش مربیان را در ساختار شخصیت کودکان بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: مربیان باید با تشکیل حلقه هایی ویژه سنین مختلف به مباحثی از جمله احکام، آداب اسلامی و نکات اخلاقی و تربیتی از سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در قالب داستان، شعر و نقاشی بپردازند.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت، با بیان اینکه خانواده ها نیز برای در امان ماندن فرزندان از آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید آموزش های لازم را کسب کنند، متذکر شد: با توطئه ای که دشمنان تدارک دیدند، فرزندان همه ما در خطر جدی قرار دارند و لذا باید بدانیم در صورت به خطر افتادن فرزندان چه کنیم.

 

وی همچنین ترویج فرهنگ غربی در کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروزه نحوه لباس پوشیدن جوانان و نوجوانان اعم از دختر و پسر با فرهنگ ایرانی – اسلامی همخوانی ندارد و لذا باید نسبت به نهادینه کردن فرهنگ خودمان از دوران کودکی اقدام کنیم.

حجت الاسلام دوستار، به برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با همکاری بهزیستی در مهدهای مناطق آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بهینه ای که در بحث پرورش استعدادها از دوران کودکی وجود دارد، به همین منظور با همکاری اداره بهزیستی تلاش خواهیم کرد تا به صورت آزمایشی در پنج مهد کودک مناطق آسیب پذیر دوره آموزشی مهارت های زندگی، مقابله با آسیب های اجتماعی و آثار زشت مواد مخدر را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دوره مذکور برای ۲۳۷ نفر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این دوره های آموزشی از مربیان مجرب اعم از روانشناسان، مبلغین متخصص کودک و نوجوان و اساتید دانشگاه استفاده خواهد شد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی رشت خاطرنشان کرد: اجرای طرح تربیتی و آموزشی مذکور به ‌عنوان یک الگوی موفق در زمینه تربیت کودکان با رویکرد فرهنگی و مذهبی بوده و در آینده در دیگر مهدها نیز اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار