186767
۰۶ آذر ۱۳۹۷
در بریتانیا از هر ۱۸ کودک در معرض ابتلا به اختلالات روانی و ذهنی است؛

رشد شدید اختلالات روانی میان جوانان غربی

رشد شدید اختلالات روانی میان کودکان، نوجوانان و جوانان غربی به ویژه در کشور انگلیس پیامدهای ناگواری از جمله خودکشی را به دنبال داشته و موجب نگرانی کارشناسان اروپایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، در سال های اخیر همواره گزارشات و اخبارهای مختلفی درباره اختلالات سلامت روانی، افسردگی، خودکشی، انزوای اجتماعی و اعتیاد جوانان اروپایی توسط رسانه های غربی منتشر شده است.

گزارشاتی که بسیاری از کارشناسان این کشورها درباره آن ها اظهار نگرانی کرده و موج نابودی جوانان و نوجوانان را به عنوان بحرانی برای جوامع غربی می دانند.

کارشناسان و جامعه شناسان اروپایی دلایل متعددی برای درگیر شدن جوانان با اختلالات سلامت روانی را در این زمینه موثر می دانند. مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و فضای مجازی از جمله مواردی است که این بحران را تشدید کرده است.

اما در سال های اخیر علاوه بر معضل افزایش اختلالات روانی، موضوع کاهش متوسط سن این اختلالات میان جوانان غربی و حتی دست و پنجه نرم کردن کودکان و نوجوانان نیز با آن به دغدغه ای جدید تبدیل شده است.

 

نابودی جوانان انگلیسی در سایه گسترش اختلالات روانی

در این میان کشور انگلستان بیش از دیگر جوامع همسایه خود شاهد نابودی قشر جوان است. به تازگی نیز آمارهای رسمی این کشور واقعیت های تکان دهنده ای را درخصوص افزایش اختلالات روانی میان جوانان و نوجوانان بریتانیا منتشر کرده است.

داده های جدید نشان می دهد، از هر ۸ نوجوان زیر ۱۹ سال انگلیسی، یک نفر به اختلالات روانی مبتلا است.

درحال حاضر شاهد شیوع بحران های اجتماعی از جمله افسردگی، تنهایی، اعتیاد و غیره میان جوانان غربی هستیم

به علاوه بررسی های انجام شده بر روی بیش از ۹ هزار کودک و نوجوان خبر از کاهش متوسط سن ابتلا به این اختلال را داده است. به طوریکه از هر ۶ فرد ۱۷ تا ۱۹ ساله، یک نفر با اختلالات روانی درگیر است.

در این میان دختران بیش تر از پسران در معرض این نوع بیماری ها و اختلالات هستند. بررسی نوجوانان زیر ۱۱ سال نشان از بیش تر بودن سطح ابتلا به این مشکل میان دختران می دهد. این رقم میان نوجوانان ۱۷ تا ۱۹ شدیدتر بوده و دختران این رده سنی دو برابر بیش تر از پسران دچار اختلالات روانی هستند.

گزارشات رسانه های غربی نشان می دهد از هر ۴ دختر انگلیسی، یک نفر با مصادیق اختلالات روانی درگیر بوده و نیمی از آنان اظهار کرده اند که حداقل یک بار خودکشی کرده یا به خود آسیب زده اند.

 

کودکان ۲ ساله هم از ابتلا به اختلالات روانی جا نماندند

شیوع اختلالات روانی در بریتانیا تنها به نوجوانان و جوانان این کشور محدود نمی شود بلکه آمارهای جدید از مبتلا شدن کودکان دبستانی به این اختلالات حکایت می کند.

هفته گذشته مرکز سلامت کودکان و نوجوانان بریتانیا اطلاعات یک نظرسنجی درخصوص کودکان دبستانی را منتشر کرد. بر اساس این تحقیق یک نفر از هر ۱۸ کودک در معرض ابتلا به اختلالات روانی و ذهنی است. اختلالاتی که اغلب خطر اقدام به خودکشی را در افراد ایجاد می کند. به علاوه در این رده سنی نیز دختران سهم دو برابری برای دسته و پنجه نرم کردن با این معضل را داشته اند.

بررسی های انجام شده بر روی بیش از ۹ هزار کودک و نوجوان خبر از کاهش متوسط سن ابتلا به این اختلال را داده است. به طوریکه از هر ۶ فرد ۱۷ تا ۱۹ ساله، یک نفر با اختلالات روانی درگیر است

به علاوه افزایش قابل توجه اختلالات عاطفی از جمله، اضطراب، افسردگی و اختلال عاطفی دو قطبی میان کودکان به طور واضح در آمارها قابل مشاهده است.

اما اختلالات روانی میان مردم انگلیس کوچک و بزرگ نمی شناسد و هر قشری را درگیر کرده است. به تازگی و برای اولین بار آماری نگران کننده درباره این معضل میان کودکان ۲ تا ۴ سال منتشر شد. این آمار خبر از ابتلای ۵.۵ درصدی کودکان این دره سنی به اختلالات روانی داد که منجر به نگرانی شدید مسئولین بریتانیا شده است.

 

چندی پیش نیز روزنامه گاردین طی گزارشی از بحران مصرف داروهای ضد افسردگی قوی میان نوجوانان و کودکان زیر ۱۰ سال انگلستان خبر داد.

بر اساس این مطلب، تنها در سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ کودک و نوجوان این کشور داروهای بسیار قوی ضد افسردگی ازجمله پاروکستین و ونلافاکسین مصرف کرده اند. از این تعداد نیز حدود ۳۸ نفر کودکان زیر ۱۰ سال بوده اند.

کارشناسان معتقداند مصرف این دو نوع دارو تنها باید در مواقع بحرانی که هیچ راه دیگری برای درمان افسردگی بیماران وجود ندارد استفاده شود. این داروها خطر اقدام به خودکشی را بسیار افزایش داده و همین امر موجب نگرانی کارشناسان شده است.

 

مدیر سیاست های اجرایی جنبش حمایت از کودکان بریتانیا: برنامه های دولت برای جوانان شکست خورده است

عمران حسین مدیر سیاست های اجرایی جنبش حمایت از کودکان بریتانیا، با اظهار نگرانی از رشد ابتلا به اختلالات روانی میان کودکان می گوید: آمارها نشان دهنده بحران سلامت روانی کودکان در کشور است. افزایش شدید درگیر شدن قشر کودک و نوجوان با این معضل، حاکی از آن است که برنامه فعلی دولت برای نجات جوانان شکست خورده است.

مدیر سیاست های اجرایی جنبش حمایت از کودکان بریتانیا: برنامه های دولت برای جوانان شکست خورده است

وی معتقد است، کودکان و نوجوانان انگلیس به دلیل رویارویی با فشارهایی در خانه و مدرسه از سوی والدین و هم کلاسی های بزرگ تر خود، دچار اختلالات روانی و عاطفی شده اند.

 

ابهری: اختلالات روانی خطر خودکشی جوانان را افزایش می دهد

در این باره مجید ابهری آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی با اشاره به رشد بحران های اجتماعی میان جوانان غربی می گوید: درحال حاضر شاهد شیوع بحران های اجتماعی از جمله افسردگی، تنهایی، اعتیاد و غیره میان جوانان غربی هستیم.

ابهری افزود: دور شدن از معیارها، ارزش‌های انسانی و معنوی فرد را از هویت اصلی خود دور و به سمت مادیات و اختلالات گوناگون متمایل می کند. تنها شدن جوانان و دوری از جامعه موجب بروز معضلات و اختلالات روانی میان جوانان شده است.

این جامعه‌شناس پیامدهای ابتلا به اختلالات روانی را برشمرد و تصریح کرد: شیوع اختلالات روانی میان جوانان غربی می تواند موجب روی‌آوردن هرچه بیش تر آن ها به مشروبات الکلی، اعتیاد و افسردگی شده و در پایان خطر خودکشی را به طور قابل توجه ای افزایش می دهد .

 

 

 

 

منبع:‌ مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار