18670
۰۳ تیر ۱۳۹۶
دبیر کمیته داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک خبر داد؛

قضاوت 69 کودک اصفهانی در جشنواره فیلم کودک

فروزان معظم با اشاره به اینکه در فرایند آزمون و ارزیابی اولیه 148 نفر انتخاب شدند، افزود: از این تعداد 69 نفر برای داوری جشنواره فیلم کودک برگزیده شدند که شامل 30 داور کودک، 30 داور نوجوان و 6 کودک مسلط به زبان انگلیسی برای بخش بین‌الملل این جشنواره است تا به راحتی بتوانند در جمع کودکان و نوجوانان دیگر کشورها صحبت کنند.

به گزارش کودک پرس، فرزان معظم امروز در اصفهان اظهار کرد: بعد از رونمایی پوستر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فراخوان داوران کودک و نوجوان این جشنواره در بازه زمانی 10 تا 18 خردادماه اعلام شد تا افرادی که میانگین سنی آن‌ها بین 9 تا 15 سال بود، ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در فرایند آزمون و ارزیابی اولیه 148 نفر انتخاب شدند، افزود: از این تعداد 69 نفر برای داوری جشنواره فیلم کودک برگزیده شدند که شامل 30 داور کودک، 30 داور نوجوان و 6 کودک مسلط به زبان انگلیسی برای بخش بین‌الملل این جشنواره است تا به راحتی بتوانند در جمع کودکان و نوجوانان دیگر کشورها صحبت کنند.

دبیر کمیته داوران کودک و نوجوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان به حضور 3 کودک توانخواه در بین داوران کودک جشنواره هم اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره حضور فرزندان شهدای مدافع حرم به عنوان داوران افتخاری پدیده جدیدی خواهد بود، در جشنواره بیست و پنجم یکی از همین فرزندان شهدا که تنها سه سال داشته مورد تقدیر واقع می‌شود و اکنون او جز یکی از داوران کودک این دوره از جشنواره شده است.

معظم تصریح کرد: داوران کودک جشنواره بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به دیدن فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران خواهند رفت و بهترین فیلم، بهترین بازیگر کودک و بهترین بازیگر نوجوان را از نگاه خود بر اساس معیارهایی که از قبل به آن‌ها آموزش داده شده، انتخاب می‌کنند.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوانانی که شایسته داوری آثار جشنواره شناخته شدند یک تست روابط اجتماعی داده‌اند و میزان آشنایی آن‌ها با هنر و فیلم‌های سینمایی سنجیده شده است.

دبیر کمیته داوران کودک و نوجوان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان خاطرنشان کرد: داوری آثار جشنواره توسط کودکان و نوجوانان می‌تواند بستری برای هویت بخشی به آن‌ها فراهم کند.

معظم ابراز داشت: بچه‌های دیگر کشورها هم در داوری آثار مشارکت خواهند داشت و سهمیه ایران در بخش بین‌الملل جشنواره 6 داور کودک بوده است که از اصفهان انتخاب شده‌اند.

منبع :فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار