186471
۰۳ آذر ۱۳۹۷

نمایشی بی‌کلام از کشور ایتالیا در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

جوزپه سمرارو با نمایشی که ١٢ سال در سراسر جهان اجرا شده است به بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان پا گذاشت.

به گزارش کودک پرس ، نمایش «داستان یک مرد و سایه او» به کارگردانی جوزِپه سِمِرارو از کشور ایتالیا در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی روی صحنه رفت. این نمایش که تولید کمپانی پرینسیپو آتیوو تِترو است به مدت ٥٥ دقیقه اجرا شد.

جوزپه سِمِرارو؛ نویسنده و کارگردان نمایش «داستان یک مرد و سایه او» درباره این نمایش، گفت: این نمایش بی‌کلام است و در فضایی ساده اجرا می‌شود البته در این کار از آوا و صداها استفاده می‌شود. البته ما یک بخشی از نمایش را برای مخاطبان تعریف می‌کنیم. داستان نمایش درباره یک مرد تنهاست که در بخشی از زندگی‌اش مرگ را تجربه می‌کند.

وی در ادامه افزود: تم اصلی این نمایش که برای مخاطب نوجوان آماده شده است، با صداها و نورپردازی و حرکات بازیگران به مخاطب منتقل می‌شود. درواقع ما با استفاده از شیوه‌های تئاتر فیزیکال با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنیم و همچنین در جریان نمایش با جابه‌جایی نقش‌های بازیگران مخاطب در جریان داستان و فحوای اصلی نمایش قرار می‌گیرد.

سمرارو ضمن اعلام این نکته که «داستان یک مرد و سایه او» ١٢ سال است که در کشورهای مختلف اجرا می‌شود، گفت: ما این اثر را در کشورهایی همچون ترکیه، رومانی، بلغارستان، اسپانیا، فرانسه، آلمان، تونس، برزیل و … اجرا کرده‌ایم و مردم بسیار از این اثر خوششان آمده است. چون این نمایش ساده است، مردم بسیار خوب با اثر ارتباط برقرار می‌کنند. حتی با این‌که حرکاتمان ساده است، اثری جالب و تجربه‌ای جدید در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

این کارگردان و نویسنده ایتالیایی ضمن اعلام این نکته که هنر ایران را از طریق سینما شناخته است، گفت: من آثاری مطرح از هنرمندانی همچون عباس کیارستمی و اصغر فرهادی را دیده‌ام. این مساله نشان می‌دهد سینمای ایران قوی و پویا است.

کارگردان نمایش «داستان یک مرد و سایه او» درباره آشنایی‌اش با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان گفت: از طریق شبکه‌های اجتماعی با جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان آشنا شدم و بسیار از حضور در ایران و این جشنواره خوش‌حال هستم و امیدوارم مخاطبان بسیار زیادی برای دیدن نمایش ما به سالن بیایند و از این کار لذت ببرند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ٢٨ آبان تا چهارم آذرماه به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار