موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
186345
۰۱ آذر ۱۳۹۷
باشگاه اسیران فلسطینی:

بازداشت حدود هزار کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه ای به مناسبت «روز جهانی کودک» با اشاره به تداوم بازداشت کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از ابتدای سال جاری تا پایان اکتبر 908 کودک را بازداشت کرده است.

به گزارش کودک پرس ، باشگاه اسیران فلسطینی روز چهارشنبه در بیانیه ای افزود: رژیم صهیونیستی در روز جهانی کودک، 270 کودک فلسطینی را در بازداشتگاه های «مجدو» و «عوفر» و تعدادی دیگر را در مراکز ویژه در قدس نگهداری می کند.

این باشگاه اضافه کرد: از سال 2015 مساله کودکان فلسطینی زندانی در بند رژیم صهیونیستی شاهد تحولاتی از جمله تصویب مصوبات تبعیض آمیز، صدور احکام مجازات بیش از ده سال زندان درباره کودکان و حتی زندان ابد برای آنها بوده است.

باشگاه اسیران فلسطینی از نهادهای حقوقی و بین المللی در راس آنها صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواست، تلاش بیشتری برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهد.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی هیچگونه واکنشی نسبت به بیانیه باشگاه اسیران فلسطینی که در آن به موارد نقض حقوق کودکان از لحظه بازداشت شروع می شود، نشان نداده اند.

آمار نهادهای فلسطینی حاکی است که رژیم صهیونیستی نزدیک به شش هزار فلسطینی شامل کودک، زن و بزرگسال و پنج تن از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین را در زندان های خود نگهداری می کند.

شورای امور اسیران و آزادگان فلسطین نیز اعلام کرد که از سال 2000 نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 8500 کودک فلسطینی را به بهانه پرتاب سنگ دستگیر و در دادگاه های نظامی محاکمه و حکم زندان چند ساله و حتی ابد تا پرداخت غرامت مالی برای آنها صادر کرده اند.

شورای مذکور همچنین با اشاره به بد رفتاری ماموران صهیونیست با کودکان فلسطینی، به ضرب وشتم، اهانت، محرومیت از آموزش و درمان و نگهداری آنها در کنار مجرمان و جنایتکاران صهیونیست که همگی در مغایرت با قوانین بین المللی است، پرداخت.

 تجمع همبستگی با کودکان اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی

صدها شهروند فلسطینی روز چهارشنبه به منظور همبستگی با کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، مقابل دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن تجمع کردند.

فلسطینیان شرکت کننده در این تجمع که به مناسبت روز جهانی کودک (20 نوامبر) و با مشارکت رهبران و نمایندگان و اعضای گروه های فلسطینی و ده ها تن از دانش آموزان برگزار شد، با سر دادن شعارهایی جنایات دشمن صهیونیستی علیه کودکان اسیر فلسطینی را محکوم کرده و خواستار آزادی آنان شدند.

«عماد اشتوی» از فعالان در امور اسیران فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی به سیاست های خصمانه خود علیه اسرای فلسطینی در جهت تضعیف اراده پولادین آنان ادامه می دهد.

این فعال فلسطینی از کشورهای جهان و نهادهای بین المللی خواست برای پایان بخشیدن به تجاوزات نظامیان صهیونیست علیه اسرا به ویژه متوقف کردن تصویب قوانین نژاد پرستانه علیه آنان هر چه سریع تر وارد عمل شوند.

«مظفر ذوقان» هماهنگ کننده کمیته ملی حمایت از اسرای فلسطینی نیز در این مراسم تاکید کرد، مراجع صهیونیستی از لحظه بازداشت کودکان فلسطینی اقدامات و جنایات وحشیانه ای ضد آنان مرتکب می شوند.

منبع: pars today

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار