186075
۲۹ آبان ۱۳۹۷
دبیر فستیوال فیلم کودک و نوجوان اوکراین:

کودکان فیلم‌ساز ایرانی موفق‌تر از خارجی‌ها هستند

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اوکراین با اشاره به استعداد بالای کودکان ایرانی در حوزه فیلم‌سازی، گفت: ما در بسیاری کشورها کارگاه آموزشی داشتیم اما در ایران بعد از یک کارگاه آموزشی ۶ ساعته توانستیم با این کودکان فیلمنامه بنویسیم که این یک موفقیت بسیار بزرگ است.

به گزارش کودک پرس ، سوت لانا پاگاسی که به گفته دبیر جشنواره فیلم رشد با هزینه شخصی خود به همراه همسرش به ایران آمده‌اند تا در این جشنواره سینمایی شرکت کند، اظهار داشت: سال گذشته 12 فیلم از ایران در فستیوال ما (اوکراین) شرکت کرده بودند که این تعداد اثر برایمان جالب بود بنابراین تصمیم گرفتیم فضای فیلم‌سازی ایران را از نزدیک ببینیم.
وی افزود: جشنواره ما توجه و فعالیت خود را به آموزش کودکان اختصاص داده‌ چون فکر می‌کنیم کودکانی که وارد فضای سینما می‌شوند تاثیر مثبتی روی شخصیتشان به جا می‌ماند.

وی درباره فیلم‌‌هایی که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان کی‌یف به نمایش در می‌آید؛ توضیح داد: همه این فیلم‌ها ساخته خود بچه‌ها هستند و جالب اینکه سال گذشته 12 فیلم از ایران در این فستیوال شرکت کرده بود که این تعداد فیلم برای ‌ما جالب بود و باعث شد برای آشنایی بیشتر با فضای فیلم‌سازی شما به ایران بیاییم.

لانا پاگاسی که مدرسه‌ای برای آموزش فیلم‌سازی به بچه‌ها را در اوکراین اداره می‌کند؛ در جشنواره چهل و هشتم رشد، کارگاه آموزشی را برای دانش آموزان برگزار می‌کند که قرار است خروجی این کارگاه؛ ساخته شدن یک فیلم توسط شرکت‌کنندگان باشد.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اوکراین با اشاره به اینکه یادگیری که موجب پیشرفت کودکان شود؛ در این کارگاه برای آنها بسیار مهم‌تر از امر فیلم ساختن است، گفت: ما در این کارگاه به بچه‌ها آموزش می‌دهیم تا یاد بگیرند چطور با حداقل امکانات فیلم بسازند.
وی تاکید کرد: البته در ابتدا به خاطر تفاوت فرهنگ‌ها نگران بودیم که نتوانیم کارگاه خوبی داشته باشیم اما با این‌که زبان همدیگر را نمی‌دانستیم؛ توانستیم ارتباط خوبی با بچه‌ها برقرار کنیم.

وی کارگاه برگزار شده در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را نسبت به تجربه‌های قبلی موفق‌تر دانست و افزود: ما در کشورهای دیگر هم کارگاه آموزشی داشتیم اما در ایران موفق تر بودیم، خوشحالم که این‌جا با وجود اختلاف زبان بعد از 6 ساعت همراه بعضی از این بچه‌ها به نتیجه رسیدیم و حتی توانستیم فیلمنامه داشته باشیم که نسبت به کارگاه‌هایمان در دیگر کشورها بسیار موفق‌تر بودیم.

پاگاسی جشنواره فیلم رشد را فرصت خوبی برای تبادل بین فیلم‌های ساخت کودکان ایرانی و اوکراینی دانست و اظهار امیدواری کرد دو کشور در آینده بتوانند فیلم‌های مشترکی در حوزه کودکان و نوجوان بسازند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار