185957
۲۸ آبان ۱۳۹۷

آمریکا در بازداشت کودکان مهاجر رکورد زد ۱۴ هزار کودک در بازداشتگاه‌های ترامپ

کشور همیشه مدعی دفاع از حقوق بشر در دستگیری کودکان معصوم پناهجو رکورد زد و تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاه‌های آمریکا به سر می‌برند، برای اولین بار از مرز ۱۴۰۰۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش کودک پرس ، وقتی پای حرف و ادعا در مورد انسانیت و حقوق بشر در میان است اروپا و آمریکا همیشه در خط مقدم دفاع از حقوق و ارزش‌های انسانی هستند ولی وقتی پای عمل می‌رسد این دو، وحشیانه‌ترین اعمال را علیه انسان‌ها انجام می‌دهند و بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسان‌ها را نقض می‌کنند.
همین چند وقت پیش بود که روزنامه «گاردین» در یادداشتی با عنوان «سران اتحادیه اروپا می‌خندند، پناهجویان غرق می‌شوند» به قلم «اوون جونز»ستون‌نویس انگلیسی به شدت از سیاست‌های اتحادیه اروپا انتقاد کرده و نوشته بود «اروپا درگیر یک بحران مهاجرتی نیست؛ به یک بحران انسانی مبتلاست. از دید سران اروپا، پناهجویان و مهاجران، انسان نیستند، آمارند، خوراکی‌ هستند برای کارزارهای نفرت‌انگیز سیاسی شارلاتان‌هایی که می‌خواهند به مقام‌های عالی برسند.»
در آمریکا اوضاع وخیمتر است. هر آنچه که اروپا در مورد پناهجویان و مهاجرین اعتقاد دارد دولت ترامپ انجام می‌دهد. طی ماه‌های گذشته و براساس گزارش‌هایی که به تائید وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز رسیده دولت این کشور هزاران کودک خردسال پناهجو را از والدین خود جدا کرده و آنها را در قفس‌های بزرگ آهنین انداخته است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها تعداد کودکان مهاجری که در بازداشتگاه‌های این کشور به سر می‌برند برای نخستین بار از مرز 14000 نفر هم فراتر رفته است. ترامپ معتقد است، جدایی کودکان از والدین می‌تواند باعث نگرانی پناهجویان و در نتیجه، توقف مهاجرت‌ها به آمریکا شود!

 

بر اساس اعلام منابع آگاه دولت آمریکا، تعداد کودکان مهاجر غیرقانونی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی جمعه گذشته به رقم 14056 نفر افزایش یافت. سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا هم این رقم را تأیید کرده است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ به دلیل به کار بردن سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن هزاران کودک از خانواده‌هایشان در مرزهای جنوبی کشور بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. در پی گسترش اعتراض‌ها به این سیاست، دونالد ترامپ دستور توقف این رویه را صادر کرد و گفت که از این پس مهاجران می‌توانند به همراه کودکانشان بازداشت شوند!

 

این درحالی است که هم‌اکنون هم کاروان مهاجران از آمریکای مرکزی به سمت آمریکا حرکت کرده و این مسئله دونالد ترامپ را خشمگین کرده است. ترامپ هفته گذشته دستور استقرار هزاران سرباز را در مرز جنوبی آمریکا صادر و قانونی را به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور امضا کرد.

 

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار