185863
۲۸ آبان ۱۳۹۷

«بینوایان» فرانسوی به همدان می‌روند

نمایش «بینوایان» به نویسندگی و کارگردانی کریستوف تیبالت از کشور فرانسه در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نمایش «بینوایان» داستان تاریخ فرانسه را در سال 1830 نشان می‌دهد، داستانی که از شور و عشق، رویاها و انقلاب است.

این نمایش به عنوان کاری از کمپانی تئاتر کریزو تلاش دارد کودکان را بخنداند و انگیزه‌ای را برای مطالعه کتاب «بینوایان» ویکتور هوگو را ایجاد کند.
کریستوف تیبالت این اثر را با برداشتی از رمان بینوایان ویکتور هوگو نوشته و کارگردانی کرده است و به همراه لارنت داپونت و آیمی لیبالور به مدت 60 دقیقه بازی خواهد کرد.

کریستوف تیبالت در سال 1987 وارد حوزه هنرهای نمایشی شد و سال 1995 به عنوان کارگردان و بازیگر شناخته شد.
وی در سال 2003 کمپانی تئاتر کریزو را تاسیس کرد و 12 نمایش از جمله آثار چخوف، هومر، گولدونی، ژان کوکتو، ژول ورن، مولیر، ویکتور هوگو را اجرا کرد و جوایز متعددی از جشنواره های میامی، نیویورک، فرانسه، و آلمان دریافت کرده است.

تیبالت کارگردانی است که دوست دارد با گروه‌های نوگرا و منتقد در جشنواره‌های دائمی و بدون زمان کار کند. به قول او، آینده‌گرایی در زمان حال، برای رسیدن به اهداف همیشه روشن و ساختن آینده است.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 29 آبان تا 3 آذر ماه با دبیری مریم کاظمی و به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار