185803
۲۷ آبان ۱۳۹۷

اجرای ۶۲ گروه نمایشی در ۲۵ جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

در ۲۵ جشنواره بین‌المللی تئاتر ۶۲گروه نمایشی از استان‌های همدان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، ایلام، کردستان، لرستان، قم، بوشهر و اردبیل در بخش‌های نمایش خیابانی، کودک، خردسال، نوجوان، دانش‌آموزی، بین‌الملل و غیره به اجرای نمایش می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس ، مریم کاظمی  در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: شاخصه 25 جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در این دوره این است که همه ارگان‌ها به‌اندازه توان خود مشارکت داشته‌اند به همین دلیل قدردانی از آنها جنبه سوری ندارد.

وی با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره یک سالن نمایش به سالن‌های دیگر اضافه‌شده است افزود:استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در همدان می‌تواند به یک حرکت درست و به جا در این عرصه باشد.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این دبیرخانه در همدان می‌تواند حرکت رو به رشدی را در این عرصه ایجاد کند، ابراز کرد: تمام اقدامات و برنامه‌های ما در این رویداد فرهنگی- هنری برای ساخت فرهنگ و هنر در جامعه است.

وی با اشاره به 25 سالگی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: استفاده از مجریان مشهور درگذشته راحت‌تر بود اما امروز این کار سخت است چراکه به میزان امکانات موجود و اقتصاد پایه ما بستگی دارد.

کاظمی درباره تغییرات رخ‌داده در تیم‌های داوری نیز گفت: تقریباً تمام اعضای تیم‌های داوری تغییر کرده است به جز آقای حسین محب اهری از ثابت مانده و تنها به بخش دیگر منتقل‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه جشن صدسالگی تئاتر ایران نیز با حضور هنرمندان و فعالان این عرصه در همدان برگزار می‌شود گفت: این رویداد مهم نیز 2 آذرماه امسال با حضور اعضای بنیاد نمایش در ایران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره نمایش‌های راه‌یافته به مرحله پایانی این دوره از جشنواره نیز ابراز کرد: ما  برای موضوعات نمایش‌ها تصمیم نمی‌گیریم به همین دلیل نیز یک جشنواره انتخابی هستیم اما تمام اولویت‌های خود مانند سبک زندگی توجه به آسیب‌های اجتماعی و غیره را در فراخوان جشنواره لحاظ کرده‌ایم.

وی با اشاره به حضور گروه‌های نمایشی از 13 کشور خارجی در این دوره از جشنواره نیز افزود: گروه‌های از کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، عراق، ترکیه، قطر،آذربایجان،اسپانیا، آفریقای جنوبی و غیره حضورداشته و علاوه بر آن ما از ظرفیت رئیس فستیوال نمایش هلند برای ارزیابی نمایش‌های ایرانی و یک کارگردان قطری برای برنامه‌های استفاده می‌کنیم.

در 25 جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، 9 گروه در حوزه نمایش خیابانی، 7 گروه در بخش خردسال، 10 گروه در بخش کودک، 8 گروه در بخش نوجوان، 10 گروه در بخش بین‌الملل، 8 گروه در بخش دانش‌آموزی استانی، 3 گروه در بخش دانش‌آموزی شهرستانی، 1 گروه از کانون اصلاح و تربیت، 8 گروه در بخش شهرستان و جمعاً 62 گروه نمایشی از استان‌های همدان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، هرمزگان، ایلام، کردستان، لرستان، قم، بوشهر و اردبیل به شرکت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار