موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185742
۲۷ آبان ۱۳۹۷

کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو ترویج هنر است

مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری مادی، معنوی و برنامه‌ریزی عمیق و دراز مدت برای رشد و اعتلای جامعه می‌بایست با کودکان آغاز شود.

به گزارش کودک پرس ، هادی فیض منش خاطرنشان کرد:  کودکان وارث و حافظ تمدن در آینده‌ اند، بنابراین هر اندازه که این قشر به لحاظ رشد ذهنی و ادراک معنوی غنی و پربار گردد در حقیقت تمدن انسانی پربار می‌شود. یکی از مهمترین عوامل رشد شخصیتی کودکان آشنایی با هنر نمایش  و تئاتر است که تاثیری عمیق بر روند رشد شخصیتی آنها دارد.

وی اضافه کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در سالیان متمادی توانسته علاوه بر آشنایی کودکان و نوجوانان با این هنر غنی موجب  کاهش ناهنجاری های اجتماعی شود. برگزاری چندین دوره جشنواره در همدان باعث شده این هنر جایگاه ویژه ای در زندگی مردم این شهر داشته باشد شهروندان و خانواده های همدانی را به هنر به ویژه هنر تئاتر علاقمند کند.

مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با تأکید بر نقش تئاتر در ارتقای فرهنگ عامه، گفت: شادی کودکان مهمترین هدفی است که در جشنوار دنبال می شود و در این راستا همه ساله  ستاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک سعی دارد با برنامه ریزی مدون علاوه بر اجرای تئاتر با برگزاری برنامه های جنبی در ایجاد محیط شاد و مفرح در سطح شهر فضایی با نشاط برای کودکان رقم زند.

فیض منش تصریح کرد:  تئاتر کودک و نوجوان یکی از بهترین شاخص‌های سنجش رشد فرهنگی یک جامعه است و هر چه این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، جامعه از نظر فرهنگی پیشرفته‌تر خواهد بود.

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار