185703
۲۷ آبان ۱۳۹۷
مدیر آموزش و پرورش دهاقان مطرح کرد؛

دانش‌آموزانی که توان خرید سمعک ندارند

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان از راه اندازی متوسطه دوم استثنایی در دهاقان خبر داد و گفت: ۳ کودک مبتلا به اوتیسم، ۴۳ کودک کم توان ذهنی، ۴ ناشنوا و ۱۱ نیروی خانم و آقا، مدیر، معاون و نیروهای توان بخشی در این مجتمع استثنایی فعالیت دارند که برخی خانواده‌ها حتی توانایی خرید سمعک هم ندارند.

به گزارش کودک پرس ، رجب فرهمندیان با حضور در جلسه کارگروه آموزش و پرورش شهرستان دهاقان اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید سعی بر تأمین مالی دانش‌آموزان بی‌بضاعت داشتیم و حدود 30 درصد از اقلام نوشت افزاری از جمله کیف، دفتر و قلم دانش‌آموزان بی‌بضاعت تأمین شد.

وی از راه‌اندازی متوسطه دوم استثنایی در دهاقان خبر داد و افزود: مدرسه استثنایی میلاد شهرستان دهاقان از 2 پیش دبستانی، مقطع ابتدایی اول و دوم، متوسطه اول و دوم برخوردار بوده است و در سال جاری شهرستان دهاقان به عنوان دومین شهرستان در استان اصفهان اقدام به راه‌اندازی متوسطه دوم استثنایی کرد.

 مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان اذعان کرد: این مدرسه در واقع یک مجتمع بوده که نیاز به توجه ویژه دارد زیرا در برگیرنده دانش‌آموزان ابتدایی از سراسر شهرستان است.

وی کمبود فضا، تجهیزات و نیرو را مشکل اصلی مجتمع میلاد دانست و عنوان کرد: مجتمع استثنایی میلاد با مشکلاتی مواجه بوده که البته برخی از آن‌ها رفع شده اما هم‌چنان شاهد مشکلاتی از جمله کمبود فضا، تجهیزات و نیرو هستیم.

 

فرهمندیان اعلام کرد: 3 کودک مبتلا به اوتیسم، 43 کودک کم توان ذهنی، 4 ناشنوا و 11 نیرو خانم و آقا، مدیر، معاون و نیروهای توان بخشی در این مجتمع استثنایی فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که کلاس اوتیسم در دهاقان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در این مجتمع کلاس اوتیسم راه‌اندازی شده، کادر آموزشی شکل گرفته، کادر توان بخشی هم مهیا هستند و سرویس ایاب و ذهاب هم فعال است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: بیشتر خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه بی‌بضاعت هستند و برخی حتی برای خرید داروهای فرزندانشان با مشکل مواجه هستند، زیر فقر بودن این خانواده‌ها سبب شده که توان خرید سمعک و هزینه سنگین گفتار درمانی که حدود 170 هزار تومان در ماه بوده را نداشته باشند.

وی مشکلات را سبب محرومیت دانش‌آموزان از آموزش دانست و خاطرنشان کرد: مسأله ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان هم با مشکل همراه بوده که اگر رفع نشود این دانش‌آموزان از آموزش محروم می‌شوند، هم‌چنین تأمین غذای گرم، وسایل کار درمانی، خیاطی، آشپزی و فضا بسیار ضروری و مهم قلمداد می‌شود.

 

خدمات مجتمع استثنایی میلاد دهاقان به دانش‌آموزان

هم‌چنین در ادامه علی‌اصغر قاسمیان با حضور در این جلسه اظهار کرد: دانش‌آموزان استثنایی جزئی از جامعه هستند که از داشته‌هایی محروم  بوده و برخی هم مشکل مالی هم دارند، مجتمع استثنایی میلاد شهرستان دهاقان خدمات بسیار مفید و خوبی را به این عزیزان ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که مشارکت نقش به‌ سزایی در رفع مشکلات دارد، افزود: ما به مشارکت در این خصوص اعتقاد داریم تا با همکاری، همفکری و کمک همه بتوانیم مشکلات را کنار بزنیم.

فرماندار شهرستان دهاقان اذعان کرد: خیرین همیشه حامی و همراه با ما بوده‌اند و باید با کمک خیرین و حمایت آنان کمک‌هایی به این مجتمع صورت بگیرد.

 

ارائه خدمات به کودکان استثنایی

سید علی موسوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان دهاقان اذعان کرد: بهزیستی دهاقان می‌تواند به دانش‌آموزانی که نیازمند سمعک هستند کمک کند و سمعک در اختیار آنان قرار دهد.

وی افزود: هم‌چنین تعدادی ویلچر خریداری شد و هفته‌ای سه روز خدمات پیراپزشکی و گفتار درمانی ارائه می‌شود که هزینه نیم‌بها و مناسب‌تر است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار