185697
۲۷ آبان ۱۳۹۷
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خبر داد؛

شناسایی و جذب بیش از ۲۰ کودک دارای اختلال طیف اتیسم در خراسان شمالی

علی متقیان گفت: نقص شدید در ارتباط و تعامل اجتماعی و فعالیت‌ها، علایق و حرکات محدود و قالبی دو مشخصه اصلی این کودکان است.

به گزارش کودک پرس ، علی متقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از شناسایی و جذب بیش از ۲۰ کودک دارای اختلال طیف اتیسم در سطح استان خراسان شمالی خبرداد.

وی تصریح کرد: نقص شدید در ارتباط و تعامل اجتماعی و فعالیت ها، علایق و حرکات محدود و قالبی دو مشخصه اصلی این کودکان است.

وی ادامه داد: برخی از کودکان در دوران رشد در ارتباط و تعامل اجتماعی پیشرفتی نداشته و حتی دچار واپسروی می شوند؛ نسبت به محیط خود بی اعتنا بوده و نمی توانند مهارت های ارتباطی را بدون انجام مداخله متناسب بکار بگیرند که از این رو کودکان اتیستیک و خانواده های آنها نیازمند دریافت خدمات تخصصی و ویژه هستند.

متقیان پیرامون روند سنجش وارزیابی این کودکان در استان توضیح داد:  میزان شناسایی و جذب دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم در استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ به طوری که در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ نرخ جذب این دانش آموزان در شهرستان بجنورد با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی از ۶ نفر به ۱۴ نفر ارتقا یافته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در ادامه افزود: برای ارائه خدمات آموزشی و توان بخشی تخصصی به این گروه از دانش آموزان ویژه، فعالیت های بسیاری انجام شده و با اتخاذ تمهیدات ویژه ای از جمله این تدابیر ایجاد و ساخت کلاس تخصصی اتیسم شامل اتاق تیچ، اتاق تاریک، اتاق بازی، هوشمندسازی کلاس و تخصیص اتاق کاردرمانی تخصصی به این کودکان بوده است.

متقیان با بیان این خبر که روند شناسایی و جذب کودکان اتیسم در استان خراسان شمالی رو به افزایش است، اظهار کرد: در سال تحصیلی آتی انتظار می رود تعداد دانش آموزان اتیسم شناسایی شده در استان به ۲۵ نفر برسد و به حول و قوه الهی و با تلاش مسئولان ذی ربط و با همت تمام دست اندرکاران خدوم در حوزه های مختلف، شاهد ساخت و ایجاد مدرسه مختص این کودکان و ارائه خدمات ویژه به این عزیزان باشیم.

منبع: قدس آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار