185566
۲۲ آبان ۱۳۹۷

دبیرخانه جشنواره استانی نوجوان سالم آغاز به کار کرد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: دبیرخانه هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جشنواره استانی نوجوان سالم در قالب موضوعاتی از قبیل؛ شیوه های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر در استان برگزار می شود، بیان داشت: پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف موادمخدر و همچنین پیشگیری از گرایش به خشونت از جمله محورهای برگزاری این جشنواره در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 2 بخش خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای در 8 هزار مدرسه استان برگزار می گردد، اظهار کرد: ایده پردازی، مقاله (با رویکرد پژوهشی)، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه داستانی و فیلم کوتاه پویانمایی(انیمیشن) و همچنین نرم افزار و چند رسانه ای از جمله رشته های بخش خلاقیت های دانش آموزی است.

 

معزی اذعان داشت: در بخش ابتکارات مدرسه ای نیز شاهد رقابت معلمان در قالب رشته های الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه های ابتکاری پیشگیری خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به زمانبندی برگزاری این جشنواره، افزود: دبیرخانه استانی هفتمین جشنواره نوجوان سالم در محل اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان مستقر است. آخرین مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه استانی 15 بهمن ماه 97 خواهد بود.

وی مهم ترین هدف از اجرای این جشنواره را گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

معزی تصریح کرد: این جشنواره در 3 بخش دانش آموزی، معلمان و والدین برگزار خواهد شد. پس از داوری آثار و پردازش امتیارات، نتایج نهایی این جشنواره استانی در روز اختتامیه که فروردین ماه 98 در اهواز برگزار خواهد شد؛ اعلام خواهد شد.

وی با برشمردن مراحل و ساز و کار برگزاری این جشنواره در سطح مدارس استان، خاطرنشان کرد: آثار دانش آموزان و والدین آنها و همچنین معلمان مدارس سراسر استان توسط مدیر مدرسه جمع آوری و در بازه زمانی نیمه اول آبان ماه تا نیمه اول بهمن ماه 97 به محل دبیرخانه استانی ای جشنواره به نشانی اهواز، اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، معاونت تربیت بدنی و سلامت، اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ارسال خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: پس از داوری آثار و پردارش امتیازات نتایج نهایی این جشنواره در مرحله استانی اعلام خواهد شد و در روز اختتامیه از نفرات برتر تقدیر و تشکر خواهد شد.

 

معزی در پایان بیان کرد: اختتامیه مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم نیز تابستان سال 98 برگزار خواهد شد و در این دوره از جشنواره در مرحله کشوری از هر رشته دانش آموزی 5 اثر و از رشته مقاله نویسی والدین دانش آموزان و کارکنان نیز هر یک 5 اثر راه خواهند یافت.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار