185513
۲۲ آبان ۱۳۹۷

خانه کودک برای جذب کودکان نقاش فراخوان داد

مدیر خانه کودک اصفهان از برگزاری دوره‌های تخصصی برای کودکان مستعد ۵ تا ۱۲ ساله علاقمند به یادگیری نقاشی و هنرهای تجسمی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک اصفهان، اظهار کرد: سه سال است که در خانه کودک اصفهان کانونی را برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله که به نقاشی علاقمند هستند، تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: کودکانی را که دارای استعداد یادگیری نقاشی هستند در ترم‌های متوالی به صورت حرفه‌ای آموزش داده‌ایم و آن‌ها را در دو رده‌ی متفاوت دسته‌بندی و عضو کانون کودکان نقاش کرده‌ایم.

مدیر خانه کودک، با اشاره به اینکه برای آماده کردن کودکان علاقمند باید دوره‌های آموزشی برگزار شود، ادامه داد: اخیرا تعداد متقاضیان برای عضویت در این کانون زیاد بوده است و به همین دلیل، فراخوانی برای کودکانی که علاقمند به نقاشی و دارای استعداد در هنرهای تجسمی هستند، منتشر کردیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه تنها علاقه مورد نظر نیست و باید استعداد و خلاقیت نیز در کودک وجود داشته باشد، اضافه کرد: این کودکان، به شرط سپری کردن سه دوره آموزشی و قبولی در این سه ترم، می‌توانند عضو کانون نقاشان شوند.

وی تصریح کرد: البته از کودکان علاقمند تنها یک تست خیلی جزئی گرفته می‌شود تا مشخص شود که کودک در هنرهای تجسمی و نقاشی استعداد دارد و وقت و هزینه آن‌ها هدر نرود. چرا که ممکن است پدر و مادر علاقمند باشند که فرزندشان در این دوره‌ها شرکت کند، درحالیکه شاید کودک دارای استعداد هنری نباشد.

مدیر خانه کودک درباره چگونگی ثبت نام در این دوره‌ها گفت: هزینه شرکت در این برنامه ۶۰ هزار تومان برای شش ماه است و کلیه کودکان ۵ تا ۱۲ سال می‌توانند با پر کردن فرم عضویت و با قبولی در مصاحبه و داشتن شرایط ذکر شده، در این کانون حضور پیدا کنند.

کاظمی همچنین درباره امتیازاتی که کودکان عضو کانون از آن بهره‌مند هستند، افزود: از این کودکان در برنامه‌های متفاوت شهری، برگزاری نمایشگاه‌ها و حتی شرکت در نمایشگاه‌های خارجی حمایت خواهد شد. به همین دلیل هم هدف ما جذب افراد مستعد و نخبه در زمینه هنرهای تجسمی است.

وی درباره اهداف و برنامه‌های کلی خانه کودک اظهار کرد: ما در خانه کودک سعی می‌کنیم برای کل زمینه‌های رشد کودک برنامه داشته باشیم؛ اعم از مهارت‌های هوش، مهارت‌های حرکتی و مهارت‌هایی که مربوط به بازی و سرگرمی است. در حال حاضر برنامه‌ای نیز برای پرورش کودکان علاقمند به کتاب و همچنین مستعد در زمینه مجری‌گری و گزارشگری داریم.

مدیر خانه کودک با اشاره به اینکه برای کودکان دارای معلولیت‌ ویژه برنامه‌هایی به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: معمولا برای حضور در این برنامه‌ها از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌هایی که با کودکان دارای معلولیت و یا مناطق محروم کار می‌کنند، دعوت می‌کنیم.

کاظمی تصریح کرد: البته به عنوان مثال در همین برنامه اخیر نیز اگر کودکی دارای معلولیتی باشد، هیچ مانعی برای حضور او در این کانون وجود نخواهد داشت، چرا که ممکن است کسی دارای محدودیت‌های حرکتی بوده اما استعداد خاصی در هنرهای تجسمی داشته باشد.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار