185466
۲۲ آبان ۱۳۹۷

کتاب‌های کودک به عکس و رنگ محدود شده

جیمز پترسون نویسنده داستان‌های علمی تخیلی یکی از ثروتمندترین نویسنده‌های جهان است. او اخیراً گفته قصد دارد وارد دنیای کودکان شود چون کمتر کتابی مناسب این قشر یافته است.

به گزارش کودک پرس ، جیمز پترسون نویسنده سرشناس آمریکایی از جمله معدود نویسنده‌هایی است که از طریق نوشتن به ثروت زیاد دست پیدا کرده است. او بیشتر به خاطر نوشتن رمان‌های تخیلی‌اش در مورد الکس کراس شناخته شده‌است که یکی از کارآگاهان شهر واشنگتن است. بیش از 300 میلیون نسخه از کتاب‌های پترسون فروش رفته است و تنها کسی است که بیش از یک میلیون کتاب الکترونیک فروخته است. دارایی پترسون حدود 700 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

شاید بیشتر شهرت پترسون مربوط به داستان‌هایی برای بزرگسالان باشد ولی اخیراً او به دنیای کودکان پا گذاشته است و اعتقاد دارد داستان‌هایی که در سال‌های اخیر برای کودکان نوشته می‌شود، بیش از حد افسرده و سرد است. در حال حاضر پترسون کتابی با عنوان «مکس انیشتین» در دست چاپ دارد که خودش درباره این کتاب می‌گوید که رمانی علمی تخیلی با الهام از زندگی آلبرت انیشتین فیزیک‌دان مشهور آلمانی است.

پترسون در گفتگویی به این نکته اشاره می‌کند که کتاب‌هایی که برای کودکان نوشته می‌شود باید از نشاط و شادابی خاصی برخوردار باشد. کودکان نمی‌توانند واقعیت‌هایی مثل درد و مرگ را درک کنند و باید در داستان گویی برای این قشر از جمعیت حساسیت خاصی به کار برد. وی اعتقاد دارد برای اینکه بتوان کودکان را به کتاب علاقمند کرد داستان‌هایی از جنس خودشان برایشان تعریف کرد. پترسون می‌گوید: هدف اصلی من برای ورود به دنیای داستان‌های کودک این است که وقتی کودکی یکی از کتاب‌های من را خواند به والدینش بگوید که من یک داستان دیگر می‌خواهم.

این نویسنده آمریکایی به آمارهای اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: مشکل اساسی در جامعه آمریکایی این است که این روزها کمتر کسی برای تفریح کتاب می‌خواند. می‌خواهم کتاب‌هایی سرگرم کننده برای کودکان بنویسم. در اولین کتابم سعی کردم انشتین را برای کودکان طوری توضیح دهم که بزرگترها همانقدر درباره این شخصیت علمی اطلاعات دارند. پترسون می‌گوید کتابخانه مدارس به این خاطر در حال تعطیلی است که کتابی مناسب کودکان ندارند. کتاب برای کودک نباید به عکس و تصاویر رنگی اکتفا کند بلکه باید محتوای شاد و خوبی داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار