185411
۲۱ آبان ۱۳۹۷
رئیس کتابخانه‌های عمومی جهرم اعلام کرد؛

عضویت ۴هزار کودک در کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم/ تشکیل اتاق فکر کتاب‌خوانی

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت : ۱۳هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی جهرم بوده که ۴هزار نفر از آنان کودک هستند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی امیرزاده اظهار داشت: ویژه برنامه‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی در طول هفته کتاب، رونمایی طرح «صدقدم با کتاب» جهت معرفی کتاب به همشهریان است.

وی ادامه داد: تابلوهای ویژه طرح صد قدم با کتاب با مشارکت مرکز و سازمان‌های مختلف در مکان‌های دارای صف انتظار نصب و طی آن مراجعان با مطالعه هر کارت مخصوص با کتاب و چکیده آن آشنا می‌شوند و از آنها دعوت می‌شود جهت دسترسی به کتاب و سایر منابع مشابه به نزدیکترین کتابخانه سطح شهر مراجعه کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت: شهروندان و مدیران شهرستان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و انس با کتاب لازم است در این زمینه تلاش کنند چرا که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: کتاب سن و شغل نمی‌شناسد و این گستردگی و متعلق نبودن به یک گروه خاص این حساسیت و اهمیت را به وجود آورده که ما هم در ترویج این امر تلاش و فعالیت بیشتری کنیم.

امیرزاده با اشاره به تشکیل اتاق فکر با حضور صاحب نظران و افراد متخصص برای افزایش کتاب‌خوانی شهروندان، بیان کرد: جهرمی‌ها نسبت به سایر شهرستان‌های استان کتاب‌خوانان خوبی هستند و ۱۳هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی جهرم بوده که 4هزار نفر از آنان کودک هستند اما همچنان باید تلاش کرد و این تعداد را افزایش داد.

 

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم همچنین از برگزاری 130 ویژه‌برنامه ماه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم خبر داد و بیان کرد:  غرفه معرفی خدمات کتابخانه‌ها در مصلی نماز جمعه، اهدای کتاب به روستاهای محروم، تجلیل از فرزندان کتابداران، تجلیل از خیران همیار کتابخانه، نقاشی روی پارچه با عنوان «کتاب من و کتابخانه کوچک من»، قصه‌گویی ویژه دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی، نواختن زنگ کتاب در مدارس و… ازجمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم به اجرا در می‌آید.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار