185380
۲۱ آبان ۱۳۹۷

خانوارهای چند قلو در قزوین از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۳۶۹ میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری برای کمک به تغذیه ۳۵۷ خانوار دارای فرزندان چند قلو در استان به تعداد ۷۵۸ کودک از سوی این اداره کمک شده است.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا وارثی ضمن تشریح عملکرد دفتر توانمندسازی زنان و خانواده این اداره کل، تاکید کرد: طی مدت یاد شده سه هزار و 123 زن سرپرست خانوار استان نیز از مستمری ماهانه این اداره کل بهره مند بوده اند.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال همچنین هشت میلیارد و 937 میلیون ریال اعتبار از سوی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان در قالب طرح های مختلف هزینه به عمل آمده است.
وارثی ادامه داد: برنامه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری نیز از دیگر برنامه هایی است که برای یک هزار و پنج زن سرپرست خانوار زیر 50 سال شهری اجرایی شد.

این مسئول، تامین هزینه های سلامت جسمی و روانی 65 زن سرپرست خانوار، راه اندازی 2 گروه همیار، کمک به تامین ودیعه مسکن برای 11 خانوار تحت پوشش، تهیه 80 دست از لوازم ضروری مددجویان تحت پوش و 2 فقره کمک به تامین سرمایه کاری زنان سرپرست را از دیگر خدمات انجام شده در این مدت دانست.
به گفته وارثی، اجرای طرح بازتوانی و خروج از چرخه حمایتی برای 89 خانوار، برگزاری دوره های آموزشی برای 45 مددکار و کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی به همراه 2 دوره آموزش برای زنان سرپرست خانوار و شاغلان گروه های همیار از دیگر موارد خدماتی این اداره کل در حوزه توانمندسازی زنان و خانواده بوده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: در راستای تقویت امور مددکاری زنان سرپرست خانوار به 21 مرکز غیر دولتی همکار با دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بابت 2 هزار و 304 پرونده یارانه پرداخت شد.

وی، هدف این دفتر در فرآیند توانمندسازی و ارتقای کیفیت سطح زندگی خانوارهای زن سرپرست از بعد مادی و معنوی دانست و یادآور شد: در این رابطه برنامه های گسترده ای جهت ارایه خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی، روان شناختی طراحی و تدوین شده است.
بیدخام اضافه کرد: هدف اصلی از فعالیت های انجام شده نه حمایت مالی صرف، بلکه تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانوارها بوده که با توجه به دغدغه اصلی آنها برای تامین هزینه های ضروری زندگی، تامین مسکن مناسب، تحصیل فرزندان و نیز بهره مندی از خدمات بیمه ای به دنبال آن هستیم تا زنان سرپرست خانوار را به لحاظ توانمندی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خودکفا کنیم..

وارثی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار براساس فرم های اشتغال، مورد استعداد سنجی قرار گرفته و با ارایه آموزش در زمینه مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای و نیز آماده سازی شغلی بتوانند برای خود زمینه اشتغال را فراهم کنند.

این مسئول اضافه کرد: دفتر توانمندسازی علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی و سرمایه کار بلاعوض، اقدام به تشکیل گروه های همیار کرده و با تاسیس گروه با حداقل 5 عضو و سرمایه اولیه 300 میلیون ریال، با توجه به مهارت آنان زمینه کسب و کار برای آنان را فراهم می کند. وارثی در پایان خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه ضمن نظارت مستقیم با حضور مددکاران، پست تز یک سال اقدام به بازتوانی گروه خود خواهند کرد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار