موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185310
۲۱ آبان ۱۳۹۷

نقش‌آفرینی مؤثر شهید فهمیده‌ها در مسیر انقلاب اسلامی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: اگر در صدر اسلام اُسامه نوجوان، فرماندهی سپاه اسلام را بر عهده داشت در عصر جدید نیز شهید فهمیده‌ها و شهید بیک‌زاده‌ها از استان قزوین در حال نقش‌آفرینی در مسیر انقلاب هستند.

به گزارش کودک پرس ، اجلاسیه دانش‌آموزان در راستای برنامه‌های کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین با حضور امیر سرتیپ حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استان، اساتید و فرهنگیان و دانش‌آموزان پسر استان قزوین در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین در حال برگزاری است.
خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در این مراسم بابیان اینکه انقلاب اسلامی عصر جدید را به عصر اسلام پیوند زده است، اظهار کرد: اگر در صدر اسلام اُسامه نوجوان، فرماندهی سپاه اسلام را بر عهده داشت در عصر جدید نیز شهید فهمیده‌ها و شهید بیک‌زاده‌ها از استان قزوین در حال نقش‌آفرینی در مسیر انقلاب هستند.

وی افزود: استان قزوین مفتخر است ۲۷۶ شهید دانش‌آموز را در راه اعتلای انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس تقدیم این نظام شکوهمند کرده است که امیدواریم این افتخار بزرگ و ماندگار هزاران سال ادامه یابد.
رحمانی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان نقش مؤثری را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حفظ، نگه‌داری و استمرار آن بر عهده داشتند که این نقش بی‌نظیر و ممتاز همچنان نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز مُهر تأییدی بر نقش‌آفرینی مؤثر دانش‌آموزان در نظام جمهوری اسلامی است و امروز مفتخریم ایران سرافراز به برکت خون شهیدان به جایگاهی برای آزادگان جهان تبدیل‌شده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: اگر دیروز دانش‌آموزان با مُشت‌های گره‌کرده پایه‌های حکومت استبداد را سرنگون کردند امروز مفتخریم مستضعفان جهان با تأسی از انقلاب اسلامی برای به‌دست آوردن حقوق خود در مقابل دنیای استکبار ایستادگی می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر همه ما واجب است در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرده و در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کوشش کنیم.

رحمانی با اشاره به فعالیت‌های کمیته فرهنگ و آموزش در کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین اعلام کرد: در طول این مدت موفق به جمع‌آوری آثار ۲۷۶ شهید دانش‌آموز استان قزوین شدیم که امیدواریم مقدمات چاپ کتاب نقش دانش‌آموزان استان قزوین در دفاع مقدس به‌زودی فراهم شود.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این کمیته می‌توان به سرود ۳ هزار نفری دانش‌آموزان، کاشت ۳ هزار نهال در اردوگاه شهید بابایی، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموزان، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس و برگزاری شب خاطره اشاره کرد.

 

رحمانی در پایان با اشاره به آغاز به کار مسئولیت خود در آموزش‌وپرورش استان قزوین ابراز کرد: مسئولیت خود را در فضایی آغاز کردم که معطر به یاد ۳ هزار شهید استان قزوین است لذا از روح والای شهیدان برای توفیق در این مسئولیت استمداد می‌طلبم.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار