185205
۲۰ آبان ۱۳۹۷
رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر:

بهره‌مندی ۱۰۲ کودک مبتلا به سوءتغذیه بوشهری از سبد غذایی سالم

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر گفت: ۱۰۲ کودک مبتلا به سوء تغذیه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۰ میلیون ریال سبد غذایی دریافت کردند.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد علی مهیمنیان پور، رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های کودکان ناشی از سوء تغذیه است گفت: کمیته امداد شهرستان بوشهر هر ماه با توزیع سبد غذایی برای تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه، گام خوبی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است افزود: در همین زمینه از ابتدای سال جاری تا کنون 260 میلیون ریال سبد غذایی به 102 کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر پنج سال در شهرستان بوشهر پرداخت شده است.

مهیمنیان پور سرانه ماهانه تغذیه سالم برای هر کودک را یک میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هر سبد  شامل اقلام مواد غذایی اعم از: حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به والدین کودکان تحویل می‌شود.

وی گروه هدف در طرح تغذیه کودکان را  محدوده سنی شش ماه تا کمتر از پنج سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه (مجموعاً یک سال) تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی (پس از مهلت یک ساله) محرز شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان بوشهر در پایان به نحوه مشارکت خیران برای کمک به کودکان نیازمند تغذیه اشاره کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت همسفره، برای هر کودک به مبلغ حداقل یک میلیون ریال سبد غذایی تقبل و خریداری کنندتا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار