موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185196
۲۰ آبان ۱۳۹۷
روایت مجازی؛

واکنش مدیر شبکه کودک به انتشار خبر درباره بودجه میلیاردی این شبکه

اصولا اگر شبکه‌ای بخواهد ۷۰ درصد بودجه خود را حقوق بدهد؛ نمی‌تواند مانند وضعیت فعلی شبکه کودک، ۵۰ درصد برنامه جدید و بیش از ۸۰ درصد مخاطب داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، انتشار گزارشی درباره وضعیت صداوسیما در روزنامه همشهری، واکنش‌های منفی بسیاری را به دنبال داشته است. در این گزارش که به بهانه بازنشستگی برخی از مدیران صداوسیما و جابه‌جایی آنها از تاریخ ۲۶آبان و همزمان با اجرایی شدن قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان منتشر شده، برخی مطالب و گمانه‌زنی‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد چندان صحیح نیست.

محمدرضا سرشار مدیر جوانی که یکی دوسالی است بر مسند مدیریت شبکه کودک نشسته است در این باره نوشته است: «روز پنجشنبه دهم آبان، روزنامه همشهری در صفحه یک خود مطلب مفصلی را با عنوان «آشفتگی در تلویزیون» درباره شبکه‌های مختلف تلویزیونی نوشته و تلاش کرده جریان‌شناسی‌ای در این موضوع داشته باشد.

این حقیر کاری به بقیه ادعاهای این گزارش ندارم اما درخصوص ادعاهای مطرح‌شده درباره شبکه کودک باید چند نکته را عرض کنم:

۱ـ شبکه کودک دچار مشکلات شدید مالی نیست و بحمدلله در سال ۹۷، بودجه خوبی را به نسبت دو سال گذشته جذب کرده است.

۲ـ مساله تربیت رسانه‌ای فرزندانمان مانند آن تعبیر زشت سفره انقلاب نیست که سهم این و آن بشود. مهمترین طیف حامی شبکه کودک، خانواده‌ها هستند و هیچ حمایتی از این بالاتر نیست.

۳ـ شبکه کودک جزو کوچک‌ترین و چابکترین شبکه‌های تلویزیون است و به‌حمدلله بهره‌وری بالایی دارد. نه بودجه شبکه در سال ۹۷ (طبق ادعای روزنامه همشهری)، شش میلیارد تومان است و نه میزان حقوق پرداختی به کارکنان آن، رقم بسیار هنگفت چهار میلیارد تومان!  اصولا اگر شبکه‌ای بخواهد ۷۰ درصد بودجه خود را حقوق بدهد؛ نمی‌تواند مانند وضعیت فعلی شبکه کودک، ۵۰ درصد برنامه جدید و بیش از ۸۰ درصد مخاطب داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار