موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185165
۲۰ آبان ۱۳۹۷
یک شاعر و نویسنده:

«در صدای هر پرنده‌ای» با تفکر خلاق نوجوان سر و کار دارد

شفیعی با بیان اینکه «در صدای هر پرنده‌ای» شعرهای تعاملی دارد، گفت: اشعار این کتاب ارتباط دوسویه بین شاعر و مخاطب را برای تعامل بیشتر در ساختار فضای ذهن نوجوان امروز فراهم می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، «کمال شفیعی» در مورد آثار جدیدی که در دست چاپ و نگارش دارد گفت: کتاب «در صدای هر پرنده‌ای» و«هزار بار بیشتر» آثاری است که اخیرا به دست ناشر سپردم. این دو کتاب مجموعه ای از کارهای نیمایی است که فضای هر کدام با دیگری متفاوت است. هر دوی این کتاب ها مجموعه ای عاشقانه برای نوجوانان با مضامین اجتماعی، فضایی کاملا متفاوت و دید خلاقانه است.

این شاعر و نویسنده با اشاره به چاپ کتاب «در صدای هر پرنده‌ای» در آینده ای نزدیک بیان کرد: شعرهای این کتاب را می توان شعرهای تعاملی نامید زیرا مخاطب نوجوان را به مشارکت در زایش معنا و خلق واقعیت دعوت می کند. کتاب «در صدای هر پرنده ای» مشتمل بر 15 شعر است که پیش بینی می کنم با استقبال خوبی مواجه شود زیرا برخی از شعرهای این کتاب را در کارگاهی مشتمل بر 200 نوجوان خواندم و آنها ارتباط خوبی با اشعار برقرار کردند.این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر می کند.

وی اظهار داشت: اشعار در کتاب «در صدای هر پرنده ای» اشعاری تعاملی است و با بخش تفکر خلاقانه نوجوان سروکار دارد. ارتباط دوسویه از سمت شاعر با مخاطب برای تعامل بیشتر در بافت و ساختار فضای ذهن نوجوان امروز و فضای مکاشفه گرایانه دارد.

شفیعی با بیان اینکه اشعار کتاب «هزار بار بیشتر» پیرامون فضاهای متفاوتی است، عنوان کرد: این اشعار با دید خلاقانه و فضایی کاملا متفاوت با اشعار کتاب «در صدای هر پرنده ای» است. قرار است انتشارات به نشر کتاب «هزار بار بیشتر» را چاپ کند. این کتاب عمدتا دغدغه های نوجوانان را در قالب یک شهروند و فردی در مدرسه، خانه و اجتماع بیان کرده است. انتظارات نوجوان از جامعه و انتظارات جامعه از نوجوان در قالب اشعار تبیین شده است. اشعار این مجموعه اساسا پیرامون نقش اجتماعی نوجوانان ماست. نوجوانانی که تازه دارند نوجوانی را تجربه می کنند. برخی از اشعار کتاب «هزار بار بیشتر» نیمایی و برخی سپید است. این دو قالب بازخورد قابل توجهی از سوی نوجوانان دارد. نوجوانان کار کلاسیک را کودکانه یا بزرگسالانه می دانند. در ژانر یک تفاوت نگاه پیدا کردند، حتی این تفاوت نگاه در مورد تصویرگری هم است.

وی همچنین یادآور شد: کتاب دیگری در دست کار دارم برای گروه سنی بزرگسال که مشتمل بر 80 شعر سپید با موضوعات متفاوت، نگاهی تازه نسبت به مسایل اجتماعی با تم عاشقانه و انسان مدارانه است. برای این مجموعه شعر بزرگسال چندین نفر از ناشران صاحب نام پیشنهاد دادند اما هنوز به جمع بندی نرسیدم و در مراحل پایانی ویرایش هستم. چندین اسم برای این کتاب انتخاب کردم که باید یکی را گزینش کنم. در نظر دارم این مجموعه را ظرف دو سه ماه آینده آماده کنم و به دست ناشر بسپارم. در نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده شاهد انتشار کتاب های «در صدای هر پرنده ای»، «هزار بار بیشتر» و این مجموعه شعر سپید خواهیم بود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار