185162
۲۰ آبان ۱۳۹۷

سه باشگاه کتابخوانی در اردکان افتتاح شد

سه باشگاه کتابخوانی برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی در گروه سنی کودک و نوجوان،در مراسمی با حضور مسئولان محلی در موسسه خیریه امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) شهرستان اردکان افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی فرمانداری اردکان در این مراسم با بیان اینکه دین اسلام برای مطالعه و کسب علم ارزش و اعتبار ویژه ای قائل است، گفت: اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌ حدی است که معجزه پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) از نوع کتاب است و در این مصحف مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد با امر به خواندن توأم است.

وی افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند.
کرمانیان با تأکید بر این نکته که مطالعه باید به عنوان یک نیاز و ضرورت دائمی در میان آحاد جامعه احساس شود، یادآور شد: کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود به نحوی که در سنین جوانی و بزرگسالی نتوان در جامعه فردی را یافت که با کتاب بیگانه باشد.

معاون فرمانداری اردکان در ادامه برگزاری کتابخوانی دسته جمعی را یکی از روش‌های مؤثر در گرایش و اقبال همگان در امر مطالعه ذکر کرد و اظهار داشت: این‌گونه مراسم‌ها باید طبق اصول و معیارهای سنجیده برگزار شود و کتاب‌هایی که بینش، معرفت و باورهای صحیح را در جامعه منتشر می کنند در اولویت برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مربوط قرار گیرد.

این مسئول بر اهمیت و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تأکید کرد و برگزاری چنین برنامه‌هایی را از سوی تمام تشکل‌ها خواستار شد.

تاکنون حدود ٤٠ باشگاه کتابخوانی در شهرستان اردکان ثبت‌نام کرده‌اند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار