موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185154
۲۰ آبان ۱۳۹۷

تئاتر کودک زمینه‌ای ناب برای آموزش حقوق شهروندی است

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان حقوق اجتماعی کودک را از اجزای منشور حقوق شهروندی دانست و گفت: جشنواره تئاتر کودک زمینه‌ای ناب برای آموزش و تحقق حقوق شهروندی است.

به گزارش کودک پرس ، مریم کاظمی به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و افزود: کودک و حقوق اجتماعی ارتباط تنگانگ با منشور حقوق شهروندی دارد و به همین جهت هردو به یکدیگر نیاز دارند.
وی اظهار داشت: بی تردید بهترین راه و ابزار آگاهی و آموزش حقوق شهروندی و اجتماعی به کودکان و خانواده ها تئاتر است و از این طریق می توان آموزش های غیر مستقیم را با کیفیت و اثربخشی بیشتری ارایه کرد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان این رویداد بزرگ فرهنگی را به عنوان فرصتی مناسب برای یادآوری تلاش در راستای تحقق حقوق شهروندی، احترام به تئاتر و جلب تماشاچی برای سالن های تئاتر دانست و افزود: همگان برای بهره برداری بهینه از این فرصت متناسب با توان و ظرفیتی که دارند، تلاش کنند.
کاظمی با بیان اینکه جشنواره تئاتر به شدت به افکار و دیدگاه های روشن و گسترده نیاز دارد گفت: مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی یکی از این دسته شخصیت ها است که همراه و همسوی اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان قدم برداشته و نظرات صریح و روشن دارد.

دبیر جشنواره اضافه کرد: در دیداری که به همراه اعضای ستاد جشنواره به تازگی با شهیندخت مولاوردی داشتیم اهداف و زوایای محتلف جشنواره تئاتر تشریح و بر تعامل و مشارکت مستمر جشنواره و منشور حقوق شهروندی تاکید شد.
کاظمی از تئاتربه عنوان تجلی جامعه مدرن یاد کرد و گفت: برای رشد شخصیت فرزندان ایران زمین باید تئاتر را ارج نهاده و برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آگاه سازی کودکان از حقوق اجتماعی در آینده آنها بسیار اثر گذار است و از آنان آینده سازانی مسئول تر، با دانش و بینش اجتماعی بیشتر می سازد.
دبیر جشنواره یادآورشد: حمایت و مشارکت شخصیت های اثرگذار در جشنواره تئاتر کمک به فردای سبز و شاداب نه تنها برای کودکان ایرانی بلکه کودکان جهان است.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» به دبیری مریم کاظمی از 28 آبان تا چهارم آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار