184988
۱۹ آبان ۱۳۹۷
مشاور رئیس جمهوری:

جشنواره تئاتر الگوی مناسبی برای شادی کودکان کشور است

مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان الگوی مناسبی برای شاد کردن کودکان دیگر استان‌های کشور است.

به گزارش کودک پرس ، شهیندخت مولاوردی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: برنامه های شاد و نشاط آور نیاز امروز جامعه ما و کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه کودکان کشور به برنامه های شاد و نشاط آور نیاز دارند افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در این راستا برنامه های خوبی مانند نمایش های گوناگون، شاد پیمایی، نمایش سیار و راه اندازی پارک تئاتر کودک پیش بینی کرده و می تواند مدل مناسبی برای دیگر استان ها باشد.
مولاوردی به نقش تئاتر در یادگیری کودکان اشاره کرد و گفت: کشورهایی که تجربه موفقی در مورد آموزش شهروندی دارند، قالب بازی را برای آموزش مفاهیم و آموزه های حقوق شهروندی به کودکان انتخاب کرده اند و ما نیز در این زمینه برنامه های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داریم که به زودی تفاهم نامه آن امضا می شود.
مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما تربیت و آموزش حقوق شهروندی است و این مهم از دوران کودکی، سنین پایه و از خانواده باید آغاز شود تا ماندگاری لازم را داشته باشد.
وی یادآوری کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از رویدادهای مهمی است که می توان بسیاری از اهداف حقوق شهروندی را در آن پیگیری کرد.
مولاوردی از برگزاری جشنواره ملی حقوق شهروندی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره برنامه ای سه ساله است که رویدادهای مختلفی را پوشش داده و نشاط بخشی و امیدآفرینی از اهداف این برنامه است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت و شرایط کنونی از لحاظ شاخص امید اجتماعی و اعتماد عمومی ضروررت عملیاتی کردن چنین برنامه هایی به شدت احساس می شود.
مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از بعد بین المللی می تواند خط بطلان به روی سناریوهای ایران هراسی کشیده و زیبایی های کشورمان را برای مردم جهان به تصویر بکشد و ذهنیتهای منفی را به تحسین و تشویق تبدیل کند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار کودک و حقوق شهروندی و اجتماعی به دبیری مریم کاظمی از 28 آبان تا 4 آذر در همدان برگزار می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار