موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184820
۱۵ آبان ۱۳۹۷
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش:

مطالعه زندگی شهدای دانش‌آموز را در مدارس دنبال می‌کنیم

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: خواندن و مطالعه زندگی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را به عنوان یک فعالیت در طول سال تحصیلی انجام دنبال می‌کنیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا رزاقی در یادواره 36 هزار شهید دانش آموز و سالگرد شهادت حسین فهمیده در مدرسه شاهد شهدای هفتم تیر، افزود: امروز 36 هزار شهید دانش آموز همانند کتاب هایی هستند که باید بخوانیم؛ شهیدانی همچون بهنام محمدی و مرحمت بالازاده با حداقل سن در کنار شهید حسین فهمیده همواره بر تارک این سرزمین می درخشند.
وی اظهار داشت: شهیده سهام خیام که در هویزه محشری به پا کرد و شهیده محبوبه دانش نیز الگوهایی هستند که وظیفه خود می دانیم یاد آنها را گرامی بداریم.

رزاقی تصریح کرد : سال گذشته و در چنین مراسمی قولی دادم برنامه گرامیداشت شهدای دانش آموز را در قالب فعالیت فرهنگی و پرورشی داشته باشیم و اکنون در اکثر استان ها یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد : شرایط جامعه ایجاد می کند کتاب های ایثار و فداکاری بار دیگر توسط دانش آموزان خوانش شوند و اربعین حسینی که شاهد این ایثار بوده است گواهی می دهد که شهدا جاودانه ترین متن برای ایثار و شهادت هستند و حضور دانش آموزان تاکیدی بر این خوانش است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: همه ما واقفیم در طول دوران دفاع مقدس شهدای دانش آموز گوی سبقت را از معلمان خود ربودند و درس خود را به درستی پس دادند.

در این مراسم از خانواده شهدایی همچون حسین فهمیده، سمیه بیاتی، سید مهدی سید فاطمی، الهام و وحید آقا شرف، سید مهدی و محمد باقر اعلمی، محسن و سعید سلطانی، سید جواد و سید حسین هاشمیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش قدردانی شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار