184753
۱۵ آبان ۱۳۹۷
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد؛

اختصاص ۳۱ میلیارد تومان به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: امسال ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام اینکه ۳۱۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: از این تعداد ۱۵۹ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۱۵۱ هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیلی هستند.

رهبر با اشاره به اینکه اعتبار مصوب برای کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در سال جاری حدود ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ میلیارد تومان (۷۸ درصد) از اعتبار تصویبی هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال سرانه کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در مناطق عادی۱۲۰ هزار تومان است، گفت: سرانه تحصیلی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم ۱۵۰ هزار تومان است.

 

وی درباره دیگر خدمات تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد،بیان داشت: تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت از کمک‌ هزینه تأمین نوشت‌ افزار، کتب درسی، پوشاک، کمک‌هزینه تقویت بنیه تحصیلی، کمک‌ هزینه راه‌یابی به دانشگاه، مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کمک‌هزینه معرفی به خوابگاه‌ها و هزینه رفت‌ و آمد بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: قرار است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و بستر بازگشت آنها به محیط مدرسه ایجاد شود. همچنین کمیته امداد در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان آسیب‌دیده اجتماعی (نماد) همچنین با وزارت آموزش و پروش همکاری می‌کند.

 

رهبر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با یکی از مؤسسات آموزشی برای ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان، تصریح کرد: برای بازگرداندن این دسته از دانش‌آموزان به محیط مدرسه خدمات تحصیلی و مشاوره‌ای و بسته‌های تشویقی داده می‌شود.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار