184750
۱۵ آبان ۱۳۹۷

درخشش شطرنج بازان جوان ایران در تورنمنت‌های بین‌المللی

پنج شطرنج باز جوان ایران در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی که در کشورهای روسیه، فرانسه و آلمان برگزار می‌شود، توانستند نتایج چشمگیری کسب کنند.

به گزارش کودک پرس ، در پایان 9 دور رقابت های شطرنج یادبود «چیگورین» که با حضور 301 شطرنج باز از 20 کشور جهان که در روسیه برگزار شد، «پویا ایدنی» شطرنج باز جوان ایرانی با کسب 8 امتیاز از 9 مسابقه به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت. «پرهام مقصودلو» دیگر بازیکن شایسته کشورمان در این دوره از مسابقات هم امتیاز با نفر سوم و به علت پوئن شکنی کمتر در جایگاه نهم قرار گرفت.
بیست و پنجمین دوره رقابت‌های شطرنج یادبود چیگورین 2018 از 5 تا 13 آبان ماه در سن پترزبورگ با حضور دو نماینده ایران (مقصودلو و ایدنی) پیگیری شد.

همچنین «علیرضا فیروزجا» دیگر شطرنج باز نوجوان ایرانی در مسابقات آزاد آلمان که با حضور 496 شطرنج باز از 33 کشور برگزار شد، هم امتیاز با نفر اول با کسب 7.5 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. «ایگور کوالنکو» و «گابور پپ» هر دو با 7.5 امتیاز و به لطف پوئن شکنی در رده های اول و دوم قرار گرفتند.

«سارا خادم الشریعه» در مسابقات «کپ د اگ» فرانسه با کسب 7 امتیاز از 9 بازی، به دومی مشترک (پوئن شکنی پنجم) دست یافت. «خادم الشریعه» با عملکرد فوق العاده ضمن افزایش 18.1 واحدی ریتینگ خود با دست یافتن به 2466 واحد ریتینگ در رده بندی زنده جهانی برترین شطرنج بازان بانوی جهان در رده بیست و سوم ایستاد.

همچنین روز گذشته «مبینا علی نسب» در رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان امروز که در روسیه برگزار می شود، با یک پیروزی و یک تساوی در مجموع 1.5 در برابر 0.5 توانست بر ‘الیزابت پتز’ آلمانی غلبه کند و به دور بعدی صعود کرد.

 

مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان 2018 از 11 آبان ماه تا 2 آذر به میزبانی روسیه در شهر «خانتی مانسیسک» برگزار می شود. 64 شطرنج‌باز از کشورهای جهان به صورت تک حذفی با هم رقابت می‌کنند و علی نسب تنها نماینده ایران در این مسابقات است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار