موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
184715
۱۵ آبان ۱۳۹۷
بطحایی در جمع اعضای هیأت‌ رئیسه مجلس دانش‌آموزی:

کنکور و آزمون دو سد مهم برای نشاط دانش‌آموزان در مدارس

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش کنکور و برخی آزمون‌ها را عوامل عدم نشاط و پویایی دانش‌آموزان در مدارس عنوان کرد که این امر یادگیری کودکان و نوجوانان را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی، با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که سایه شوم استکبار از سر همه مردم جهان برداشته شود و روزی برسد که قلبی شکسته و خونی ریخته نشود و ان‌شاءالله آن روز بسیار نزدیک است.

وی گفت: تا به امروز چنانکه باید از ظرفیت مجلس دانش‌آموزی استفاده‌ نشده است اما اگر به‌صورت مؤثر از ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی استفاده کنیم شاهد مدارس مطلوبی خواهیم بود.

بطحایی تصریح کرد: شرط اصلی یادگیری در مدارس، شادی و پویایی است که امروزه در مدارس بسیار کم است و علتش وجود کنکور و سایر آزمون‌هاست لذا اگر کنکور و سایر آزمون‌های استرس‌زا حذف شوند قطعاً شادی و نشاط بر فضای جامعه حاکم خواهد شد.

وی شرط اصلی یادگیری را انطباق مطالب با نیازها دانست و ادامه داد: بسیاری از محتواهای درسی تأثیری در زندگی دانش‌آموزان ندارد و متأسفانه خانواده‌ها نیز فرزندانشان را بیشتر به سمت کنکور محوری سوق می‌دهند و این‌یک فرهنگ شده است، بنابراین گام‌هایی که در یک‌ساله اخیر در خصوص حذف آزمون‌های زائد برداشته شد با مقاومت بسیاری از افراد مواجه شد.

 

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید تعامل، صبر، تحمل و انواع مهارت‌های زندگی را در دوران دانش‌آموزی فراگیرند.

وی بر حضور اعضای شورای دانش‌آموزی در جلسات شوراهای آموزش‌ و پرورش تأکید کرد و گفت: دانش آموزان را نباید برای دیروز و برای امروز بلکه باید برای فردا تربیت کنیم.

 

در این دیدار اعضای مجلس دانش‌آموزی دوره نهم هریک طی سخنانی طرح‌ها و برنامه‌هایی را به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه دادند.

در سخنان اعضای مجلس دانش‌آموزی بر تقویت انگیزه دانش‌آموز تأکید شد و مشکل اشتغال، سخت‌گیری والدین، عدم تناسب محتوای برخی کتاب‌های درسی با نیازهای جامعه و سیطره آموزش بر پرورش از جمله مواردی بود که اعضا بر آن تأکید کردند.

حضور نماینده دانش‌آموزان در شوراهای آموزش‌ و پرورش، طرح کارت دانش‌آموزی و عملیاتی کردن هدایت تحصیلی از دوره ابتدایی از جمله مطالبات دانش‌آموزان در این دیدار بود.

 

در پایان این جلسه اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش انتخاب و ابلاغ خود را دریافت کردند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار