184685
۱۴ آبان ۱۳۹۷
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد؛

آغاز اجرای آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از آغاز اجرای آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز و لزوم توجه ویژه به آموزش‌های خلاقیت محور در مدارس سمپاد خبر داد‌.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان خوزستان با بیان اینکه تربیت انسان خلاق و جامعه پذیر مهم‌ترین وظیفه مدارس سمپاد است، اظهار کرد: معلمان مدارس سمپاد باید به صورت ویژه و اختصاصی دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند تا در راستای غرورزدایی، آموزش تربیت محور و خلاقیت محوری دانش‌آموزان سمپاد گام بردارند.

وی افزود: موضوع اختصاص نیروی انسانی ویژه به مدارس استعدادهای درخشان به صورت جدی در حال پیگیری است و امیدواریم در سال‌های آتی مشکل چارت نیروی انسانی این مدارس حل شود.

مهاجرانی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه ویژه به جشنواره خوارزمی، تصریح کرد: معلمان مدارس سمپاد باید با جدیت در راستای تقویت جشنواره نوجوان خوارزمی به عنوان شاخصه اصلی رویکرد خلاقیت محوری در مدارس گام بردارند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کنکور و المپیاد قسمتی از کار ما در مدارس سمپاد است اما همه کار نیست. توجه به رویکردهای تربیتی، آموزش‌های ادبی، علوم انسانی و تاریخ نیز از دیگر اولویت‌های مدارس سمپاد در کشور است.

 

وی با اشاره به آغاز به کار آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز، توضیح داد: با توجه به نیاز صنایع کشور به نیروی کار متخصص، اولویت کنونی مرکز ترویج مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی از طریق اجرای طرح سمپاد مهارتی در کشور است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال اجرایی شدن امکان اخذ دو دیپلم توسط دانش‌آموزان سمپاد هستیم‌؛ در این طرح دانش‌آموزان علاوه بر اخذ دیپلم نظری می‌توانند یک دیپلم مهارتی نیز دریافت کنند.

مهاجرانی در عین حال با بیان اینکه رویکردهای نوینی در حوزه مدارس متوسطه سمپاد در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول مهارت‌های دست ورزی، ارتباط اجتماعی، توجه به محیط زیست آموزش و تقویت می شود. همچنین در دوره متوسطه دوم مهارت همدلی، گفتگو و تفکر نقادانه آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان استعدادهای درخشان دارای جایگاه مهی در توسعه علمی کشور هستند و مرکز سمپاد از تمام ظرفیت های خود در راستای حمایت از این دانش‌آموزان نخبه استفاده می‌کند.

 

* گسترش کارسوق‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس سمپاد

مهاجرانی اظهار کرد: کسب رتبه اول توسط دانش‌آموزان دختر دبیرستان دوره دوم فرزانگان و رتبه سوم توسط دانش‌آموزان پسر شیخ مرتضی انصاری(ره) در مرحله کشوری کارسوق اعصاب شناختی، یک افتخار ارزشمندی است که باید به آن ارج نهاد.

وی افزود: شهرستان دزفول باید به عنوان قطب علمی کارسوق اعصاب شناختی در کشور شناسانده شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی مدیران توانمند این شهرستان، کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانش‌آموزان استعدادهای درخشان استمرار داشته باشد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، عملکرد مدیران مدارس سمپاد را مطلوب دانست و گفت: با عملکرد تحسین برانگیز مدیران مدارس استعدادهای درخشان، باید سیاست‌های کنترلی را به آنها ابلاغ کنیم.

وی ضمن تأکید بر توسعه تحقیق و پژوهش در مدارس سمپاد، تصریح کرد: گسترش کارسوق‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدارس سمپاد است که باید کارسوق‌ها را در سایر رشته‌های علوم و فناوری گسترش داد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار