184676
۱۴ آبان ۱۳۹۷
پیام وزیر آموزش و پرورش به یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز؛

نقش اثرگذار یادواره شهدای دانش‌آموز در انتقال و تبیین اندیشه‌های شهدا

در پیام وزیر آموزش و پرورش به یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز آمده است: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز می‌تواند نقشی اثرگذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان امروز و آینده داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش یه یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: سلام و صلوات خدا و رسول او بر ارواح طیبه شهیدان والامقام به ویژه دانش‌آموزان شهید؛ نونهالان و نوجوانانی که پایه‌های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر شانه‌های علم و عمل خویش استوار ساختند؛ درود بر ظفر آفرینان همیشه جاوید دانش‌آموز که در میان خیل عظیم شهیدان، به قلم سرخ شهادت و شهامت، بالاترین معدل خلوص را در کارنامه درخشان مدرسه عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند.

شاگردان مکتب روح الله که در مدرسه شهادت، جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملک و ملکوت را یک باره در نوردیدند. فهمیده مسلکانی که خدا باورانه پرچم اعتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری جاودانه بر بلندای ابدیت به اهتزاز در آوردند.

این پیام می‌افزاید: بدون شک ۳۶ هزار لاله به خون خفته دانش‌آموز، عظیم‌ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی بی‌مانند برای دانش‌آموزان امروز و آینده این سرزمین هستند.

امروز نیز باید با الهام از حضور تحول‌آفرین دانش‌آموزان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس، زمینه‌های بروز و ظهور توانمندی این سرما‌یه‌های بی‌بدیل در عرصه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فناورانه فراهم شود زیرا تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور مرهون حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان، این همیاران همیشه در صحنه و همراهان بیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است.

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز می‌تواند نقشی اثرگذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان امروز و آینده داشته باشد و این امر مبارک مقوم فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه‌سار معرفت آموزی و نویدبخش آینده‌ای روشن و روشنگر برای تعالی این سرزمین است.

 

چشم امید من به دستان کوچک، اندیشه های سترگ و دل های حماسه آفرین شماست. با توکل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح مقدس شهدای دانش آموز؛ مدبرانه و امیدوارانه برای عزت، پیشرفت، امنیت، سربلندی و سرفرازی میهن عزیزمان بکوشید.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار