موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184449
۱۳ آبان ۱۳۹۷

“سفر دندان‌ها” مقاطع حساس رشد کودک را به تصویر می‌کشد

نمایش “سفر دندان‌ها” نوشته فرهاد اسماعیلی به کارگردانی محمد طالبی از همدان در بخش مسابقه (تئاتر خردسال) بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

به گزارش کودک پرس ، محمد طالبی با این توضیح که در نمایش “سفردندان‌ها” نگاهی کودکانه به مفهوم رشد دارم، افزود: در نگاه خردسالان کشف عضوی به نام دندان یکی از حیات‌ترین موضوعات زندگی است.

به گفته او، نمایش “سفر دندان‌ها”به طور فشرده مقاطع حساس رشد کودک را از آغاز دندان درآوردن تا افتادن نخستین دندان‌های شیری به تصویر می‌کشد.

طالبی با بیان این که شخصیت‌های اصلی نمایش دو قلوهایی هستند که هر یک با کشف توانایی‌هایی که دندان به آن‌ها می‌دهد واکنش‌های متفاوتی را بروز می‌دهند، ادامه داد: “سفر دندان‌ها” نمایش روشن زندگی یکایک ما آدم‌هاست. نمایش یک سوال را مطرح می‌کند انتخاب ما از دندان‌ها چیست؟ فرصتی برای گاز گرفتن یا لبخندی را زیباتر کردن.

طالبی با این توضیح که “سفر دندان‌ها” در تکنیک اجرایی با تلفیق انسان و عروسک سعی بر ایجاد جذابیت‌های نمایشی و بصری دارد، اظهار داشت: در نمایش از تکنیک سایه، عروسک‌های فک‌زن با چهره‌های انتزاعی و عروسک‌های متحرکی که با ترکیب سر بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند استفاده شده. تلفیق فضای فانتزی و واقعی ساختار یکنواخت را می‌شکند و در هر صحنه تماشاچی را برای دیدن صحنه بعدی مشتاق می‌کند. با این کار سعی داشتیم فضای نمایش خردسال را از بعد تخت به فضای مهیج تغییر دهیم.

او اضافه کرد: با گذشت زمان در نمایش با تغییر ابعاد عروسک به اندازه انسانی روبرو می‌شویم که تماشاچی را به وجد می‌آورد.

شهرام صمدی‌نیا و ساناز خوش‌مهر بازیگران نمایشند. بازی‌دهنده عروسک سپهر مسافریان است.

ساخت و اجرای دکور و طراحی لباس را راضیه پاشایی به عهده دارد و طراح صحنه کاری از راضیه پاشایی و محمد طالبی است؛ نمایشنامه “سفر دندان‌ها” هم توسط فرهاد اسماعیلی نوشته شده.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ٢٩ آبان تا ٤ آذرماه با میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار