184392
۱۳ آبان ۱۳۹۷
آینده روشن در انتظار ورزش پایه؛

دوومیدانی آغازکننده المپیاد استعدادیابی نوجوان/ در این رشته نیاز مبرم به افزایش نیروی انسانی داریم

المپیاد استعدادیابی نوجوانان به ابتکار وزارت ورزش و جوانان تثبیت و به مرحله اجرا رسید.

به گزارش کودک پرس ، المپیاد استعدادیابی نوجوانان به ابتکار وزارت ورزش و جوانان تثبیت و به مرحله اجرا رسیده است، از این رو فدراسیون دوومیدانی به عنوان فدراسیون پیشتاز در این عرصه خواهان برگزاری رقابت های رشته ورزشی دوومیدانی پیش از آغاز رسمی این المپیاد شد.

رشته ورزشی دوومیدانی به عنوان پرمدال ترین رشته با 144 مدال از آن دسته از ورزش هایی است که نیاز مبرم به افزایش نیروی انسانی فعال آن در کشور داریم. با توجه به رشد و فعالیت چند سال اخیر رشته های توپی و جذابیت های این دسته از ورزش ها برای نوجوانان و جوانان از تعداد ورزشکاران فعال در دوومیدانی و دیگر رشته های ورزشی کاسته شده، اجرای چنین طرح هایی همچون طرح المپیاد استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان می تواند در افزایش جمعیت تمامی رشته های ورزشی و به خصوص رشته ورزشی پایه و مادر بسیار تأثیرگذار باشد.

 

از سوی دیگر با توجه به تعداد مدال های زیاد در دوومیدانی نیاز است که با شناسایی افراد مستعد در رده های سنی پایه و طراحی برنامه های اصولی و پایه ای سعی در افزایش تعداد مدال های اکتسابی خود از رقابت های پیش رو به خصوص قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی داشته باشیم.

از همین رو فدراسیون دوومیدانی با جدیت و نگاه همه جانبه همچنین مشارکت بسیار قابل توجه هیأت های استانی آن رقابت های المپیاد استعدادیابی نوجوانان را در دو بخش آقایان و بانوان برگزار نمود تا بتواند از این طریق و به روش ارزیابی میدانی که هدف و روش اصلی این طرح است افراد مستعد در دوومیدانی را از اقصی نقاط کشور شناسایی و با همکاری مستقیم وزارت ورزش به اهداف خود در مواردی که مطرح شد برسد. رقابت بخش دختران هفته گذشته با معرفی نفرات برتر و ثبت چند رکورد ملی جدید در رده سنی نوجوانان برگزار شد و رقابت بخش پسران نیز طی دیروز و امروز در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران در حال برگزاری است.

 

امیدواریم دوومیدانی ایران بتواند با استفاده از طرح استعدادیابی نوجوانان و با توجه به هدف گذاری این فدراسیون یعنی رسیدن به 8 مدال رنگارنگ در بازی های آسیایی 2022 چین بار دیگر تأثیرات مثبت ورزش اول المپیک را در مجموعه ورزش کشور داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار