184241
۱۲ آبان ۱۳۹۷
روایتی از نوع دوستی یک نیکوکار؛

سایه مهر بر قامت ۴۰۰ کودک نیازمند

«حمیدرضا زارعی» نیکو کار و نوع دوستی است که دستان پُر مهرش سایبانی امن بر سر ۴۰۲ کودک نیازمند و بی‌سرپرست شده است و ماهانه هشت میلیون تومان به حساب این کودکان واریز می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، نیکی کردن و یاری رساندن، آموزه‌ای است که در تعالیم دینی و اخلاقی ما بر آن تأکید شده است و هرکس می‌تواند بنا بر وسع و توان خود، یاریگر و دستگیر همنوع باشد و تنها دستی گشاده و روحی بلند می‌خواهد تا ببخشد بی آنکه چشم داشتی داشته باشد!

«حمیدرضا زارعی»، خیّر و نیکوکاری است که چنین ویژگی‌هایی دارد و با گشاده دستی سفره نوع دوستی خود را برای ۴۰۲ کودک یتیم و بی سرپرست گسترانده است و در گفت‌وگو با ما به گوشه‌ای از  اقدامات خیر خواهانه خود اشاره می‌کند.

وی می‌گوید در یک خانواده مذهبی در تهران متولد شده و  پدرم یک فرد زحمتکش و کارگر بوده است و علیرغم اینکه وضع مالی خوبی نداشته، همیشه یاریگر نیازمندان بوده است. بنده همیشه می‌دیدم که پدرم آنچه در جیب خود داشت با دیگران تقسیم می‌کرد و این، الگویی برایم  بود که چگونه والدینم از دیگران دستگیری می‌کردند.

کارشناس یکی از شرکت‌های بیمه‌ای هستم و از سال 76 فعالیت حرفه‌ای خود را در بیمه  آغاز کردم، دفتر خدمات بیمه‌ام  یکی از نمایندگی‌های رتبه اول بیمه آسیا در کشور است.

 

از دلیل روی آوردن تان به موضوع کمک و دستگیری از نیازمندان برایمان بگویید.

دوستی به نام حاج‌ آقا ابراهیمی دارم که یک فرد خیّری است که حدود 12 هزار کودک را با همکاری تعدادی از خیران سرپرستی می‌کند؛ البته وی سرپرستی هزار کودک را بر عهده دارد و این جمع خیران در مجموع 12 هزار کودک را در استان‌های محروم کشور سرپرستی می‌کنند.

حاج آقا ابراهیمی بنده را با این امر خیر آشنا کرد و در حال حاضر بنده سرپرستی 402 کودک را بر عهده دارم. بیشتر این کودکان در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی و هرمزگان هستند؛ضمن اینکه  با کمیته امداد تهران نیز همکاری‌هایی در خصوص دادن افطاری در ماه رمضان به ایتام دارم.

*ماهانه ۸ میلیون تومان به ۴۰۲ کودک نیازمند کمک می‌کنم.

 

چطور این کودکان نیازمند را شناسایی کردید؟

کمیته امداد به عنوان متولی کمک‌رسانی به نیازمندان دارای معتمدانی در نقاط مختلف است که خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده  و مشخصات آنها را به ما اعلام می‌کنند. بنده نیز ماهانه به هر کودک تحت پوشش مبلغ 20 هزار تومان کمک می‌کنم که در مجموع، ماهیانه 8 میلیون و 400 هزار تومان به حساب 402 کودک واریز می‌شود.

روش رساندن این مبالغ به  این شکل است که کمیته امداد شماره حسابی را به ما اعلام کرده و به محض واریز این کمک‌ها، مبالغ یاد شده به حساب این کودکان واریز می‌شود؛ البته در کنار کمک‌های نقدی در بخش خرید لوازم‌التحریر، دوچرخه، لوازم خانه، خرید لب‌تاپ برای کودکان، برگزاری جشن تولد و تأمین هدایای آنها نیز مشارکت دارم؛ ضمن اینکه در مراسم اعیاد مختلف ائمه اطهار و دادن نذری در ماه‌های محرم و صفر به کودکان مشارکت می‌‌کنم؛البته همه این کمک‌ها به شکلی است که با این کودکان ارتباط مستقیمی نداریم؛ چرا که نمی‌خواهیم آنها ما را شناسایی کرده و از این موضوع خجالت‌زده شوند.

 

در سال چه مقدار به نیازمندان کمک می‌کنید؟

سالانه مبلغ 100 میلیون تومان به حساب 402 کودک واریز می‌کنم.

 

 

دلیل این میزان کمک به نیازمندان چیست؛ با توجه به اینکه  هستند افرادی که ثروت زیادی دارند اما هیچ کمکی نمی‌کنند؟

اعتقاد دارم باید از سوی خدا به انسان عنایتی شود و هر کسی که وارد این کار می‌شود، مورد عنایت خدا قرار گرفته است؛ البته باید تأکید کنم بنده محتاج این کودکان هستم نه این کودکان محتاج من! معتقدم خداوند و اهل بیت توجه خاصی به من دارند تا بتوانم خادم خوبی برای این کودکان باشم. باید بگویم من معتاد کمک‌رسانی به این کودکان هستم! این کودکان به دلیل جبر زمانه چنین شرایطی را دارند و انسان باید آنچه از دستش برمی‌آید انجام داده و از این افراد دستگیری کند.

 

از تأثیرهای‌کمک به نیازمندان در رفع مشکلات و تنگناها در زندگی فردی و خانوادگی‌تان برایمان توضیح دهید.

این کمک‌ها تأثیر بسیار زیادی در روند زندگی‌ام داشته است و واقعاً عنایت خداوند را در زندگی‌ام دیده‌ام که چه حوادثی را از بیخ گوش خانواده‌ام گذرانده است و یک نورانیت خاصی به زندگی‌ام بخشیده است. خداوند به کسانی که دست یتیمی را می‌گیرند برکت خاصی می‌دهد و خود نیز دست چنین افرادی را می‌گیرد.

اگر از نظر مادی به این موضوع بنگریم  آن روزی که به حساب این کودکان پول واریز می‌کنم، خود به خود یک کار جدید بیمه‌ای برایم رقم می‌‌خورد؛ بدون اینکه من انرژی خاصی برای آن گذاشته باشم مثلاً یک دفعه فردی به من زنگ می‌زند و درخواست انجام کار بیمه‌ای می‌کند و من بدون اینکه دردسری داشته باشم آن کار را انجام می‌دهم و درآمد آن را کسب می‌کنم.

 اینها مصداق عینی کمک‌های خداوند به هنگام دستگیری‌ام از کودکان نیازمند است. البته من وقتی به کسی کمک می‌کنم با خداوند معامله‌ای انجام نمی‌دهم و  به قول معروف ما بهشت را ندیده خریده‌ایم! و کمکی نمی‌کنم که برای آن منتی بگذارم؛ چرا که خدا همه اعمال انسان را می‌بیند و این‌ها همه عنایت خداوندی است.

من جدا از کار بیمه‌ای که انجام می‌دهم برای کودکان ایتام نیز بازاریابی می‌کنم؛ به این شکل که با اطرافیان، اقوام و دوستان صحبت کرده و آنها را جذب کمک‌رسانی به کودکان نیازمند می‌کنم؛ضمن اینکه در کارهای خیر دیگری مانند اعزام کودکان زیارت‌ اولی به مشهد مقدس مشارکت دارم یا با بنیاد خیرین قرآن همکاری دارم و برای موضوعات قرآنی ایتام مشارکت کرده و این بنیاد در مناطق محروم و اهل سنت فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار