184226
۱۲ آبان ۱۳۹۷

۶۹ هزار کودک اردبیلی بینایی سنجی شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در طرح ملی غربالگری چشم کودکان ۶۹ هزار کودک در این استان مورد معاینه بیماری تنبلی چشم قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در حالی که میانگین پوشش غربالگری چشم کودکان در کشور 75 درصد است این پوشش در بین جمعیت کودک استان 96 درصد و در شهرستان خلخال با بالاترین میانگین عملکرد 100 در صد می باشد.

وی گفت: طرح غربالگری چشم کودکان سه تا 6 ساله از اول آبان در مناطق مختلف استان با بکارگیری ظرفیت مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی توسط بهزیستی آغاز شده و تا 15 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
ستاری با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم کودکان در صورت معاینه و تشخیص بموقع قابل درمان و پیشگیری بوده و بهزیستی استان هزینه های مالی درمان کودکان دارای بیماری تنبلی چشم را تامین می کند، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون چشم 508 نفر از کودکان معاینه شده دارای مشکل بوده که برای ادامه روند معاینه و درمان به پزشک متخصص بیماری های چشم ارجاع داده شدند.

ستاری اظهار کرد: بی توجهی والدین به این بیماری و پرهیز از معاینه و غربالگری ، احتمال از دست رفتن بینایی چشم کودکان مبتلا به بیماری تنبلی را بیشتر می کند.
وی همچنین با بیان اینکه استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی از استان های سفید کشور است، اظهار کرد: تاکنون 270 کودک خیابانی و کودک کار در استان شناسایی ، شناسنامه دار و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند که از این تعداد 15 نفر مربوط به شهرستان خلخال است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت سالمند این استان بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد امکانات رفاهی ، تفریحی و ورزشی برای سالمندان تاکید کرد.

وی گفت: طرح راه اندازی شهر دوستدار سالمند در شهرهای استان در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و در هر یک از شهرهای استان یک منطقه از شهر با همکاری شهرداری ها به امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز سالمندان تجهیز خواهد شد.
او همچنین از راه اندازی مراکز نگهداری روزانه سالمندان در خلخال خبر داد و افزود: با توجه به نتایج مثبت کسب شده از مرکز نگهدای روزانه سالمندان مرکز استان مجوز لازم برای فعالیت این مرکز در خلخال صادر شده است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری و ارتقای سطح زندگی مناطق حاشیه نشین شهر سهم بهزیستی و کمیته امداد امام بیش از سایر دستگاه های اجرایی است.

فریدون بابایی افزود: با توجه به وضعیت مالی خانواده های محروم انتظار از مسئولان اداره کل بهزیستی استان کمک مالی برای پرداخت جریمه به خانواده هایی است که در ساخت مسکن فاقد پروانه ساخت از شهرداری به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده و جریمه شده اند.

وی دلیل اجرایی نشدن برخی از طرح های مربوط به مناسب سازی ساختمان های اداری از جمله نصب آسانسور در ساختمان های بلند را کمبود اعتبارات دستگاه های اجرایی و افزایش قیمت تجهیزات مناسب سازی اعلام کرد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار