184203
۱۲ آبان ۱۳۹۷

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می‌میرد/ سایه مرگ بر سر ۲ میلیون زن باردار

تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن باعث شده تا هر ده دقیقه یک کودک یمنی به کام مرگ فرو برود و بیش از ۲ میلیون زن باردار نیز به خاطر گرسنگی با مرگ دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش کودک پرس ، چهار سال تجاوز ائتلاف سعودی با کمک غربی به یمن باعث خلق تراژدی بزرگی شده است. کودکان و زنان بزرگترین قربانیان این نبرد نابرابر شده‌اند و سازمان‌های بین‌المللی نیز تنها به ذکر جزئیات بزرگترین بحران انسانی معاصر می‌پردازند. در همین ارتباط صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن به دلیل بیماری‌هایی که قابل پیشگیری هستند می‌میرد.

یونیسف در ادامه این گزارش نوشته400 هزار کودک یمنی هم از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که شانس زنده ماندن آنها کم است. صندوق کودکان ملل متحد همچنین اعلام کرد که بیش از 6 هزار کودک از ابتدای جنگ علیه یمن در سال 2015 میلادی تاکنون کشته و یا زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، طبق گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل در منطقه عربی، کمبود غذا، آوارگی، سوء‌تغذیه و شیوع بیماری‌ها تا حد زیادی بر سلامت زنان باردار و مادران کودکان شیرخوار در یمن تاثیر گذاشته است. سازمان ملل متحد اعلام کرده دو میلیون زن باردار یا دارای فرزندان شیرخوار در یمن به دلیل سوء تغذیه با خطر مرگ مواجهند. مدیر صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در منطقه عربی با بیان این مطلب هشدار داده، کمبود غذا، آوارگی، سوء تغذیه و شیوع بیماری‌ها تا حد زیادی بر سلامت یک میلیون و صد هزار زن باردار و مادران کودکان شیرخوار در یمن تاثیر گذاشته است تا این امر به ولادت نوزادان نارس، نوزادانی با وزن کم و یا مبتلا به خونریزی حاد منجر شود. وی با بیان اینکه زایمان در چنین شرایط دشواری به تهدیدی علیه جان این زنان تبدیل شده است، هشدار داد، «گرسنگی شایع در یمن از بدترین نوع گرسنگی در عصر جدید است.» در چنین شرایطی فعالیت حدود نیمی از مراکز درمانی یمن هم متوقف شده است!

واکنش‌ها به طرح آمریکا
هفته گذشته وزیر خارجه و دفاع آمریکا اما از پیشنهاد خود برای پایان جنگ یمن و مذاکره خبر داده بودند. این خبر از همان ابتدا با علامت سؤال‌های زیادی مواجه شد و انقلابیون یمن آن را «شعاری» ‌دانستند. هیأت مذاکره کنندۀ جنبش انصار‌الله در این مورد اعلام کرده درخواست‌های آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن پوچ و پوشالی است. «محمد عبدالسلام» رئیس‌هیئت مذاکره کنندۀ ملی یمن گفت: «هنگامی که آمریکا خواستار توقف جنگ در یمن می‌شود، در واقع خودش را به دست کشیدن از این جنگ دعوت می‌کند…» اگر آمریکا واقعاً مصمم به پایان دادن به جنگ یمن است، باید اقدامات اطمینان بخش انجام دهد و از کسانی که این جنگ بیهوده را به راه انداخته‌اند، حمایت سیاسی نکند… ما از هر طرح و پیشنهاد واقعی و کارساز استقبال می‌کنیم ولی طرح‌های بیهوده را که فقط جنبه تبلیغاتی دارد، نمی‌پذیریم.»

این در حالی است که همزمان با پیشنهاد آمریکا برای مذاکره و آتش‌بس، جنگنده‌های ائتلاف عربی روز پنجشنبه در کمتر از یک ساعت ۳۰ بار پایگاه هوایی «الدیلمی» واقع در صنعاء و اطراف آن را بمباران کردند! جنگنده‌های این ائتلاف همچنین ۱۰ حمله علیه شهر «هَمْدان» و چهار حمله نیز علیه اردوگاه «جربان» واقع در شهرستان «سنحان» انجام دادند.

 

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار