موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184175
۱۲ آبان ۱۳۹۷

موفق: می‌خواهم به سینمای کودک ادای دین کنم

کارگردان فیلم سینمایی «شکلاتی»، با اشاره به اینکه کار هنری‌ام را از زمان مدرسه آغاز کردم، گفت: دوست دارم به محیط دانش‌آموزی و سینمای کودک و نوجوان که کارم را از آنجا آغاز کردم، ادای دین کنم.

به گزارش کودک پرس ، سهیل موفق درباره اهمیت و تاثیر فیلم و سینما در آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: آموزش در فیلم‌های داستانی اگر به صورت غیرمستقیم و در دل داستان باشد، تاثیرگذار است و می‌تواند دانش‌آموزان را با خود همراه کند.
وی افزود: بچه‌ها وقتی بفهمند که شما می‌خواهید چیزی را به آنها درس بدهید و یا به صورت مستقیم نصیحت کنید، قطعا سالن سینما را ترک می‌کنند و ارتباط آنها با سینما قطع خواهد شد.

این کارگردان سینما تاکید کرد: وظیفه اصلی سینما سرگرمی است که در حاشیه آن به مسائل آموزشی برای کودکان و نوجوانان نیز اشاره کند.
موفق درباره خوراک فرهنگی که با ظهور شبکه‌ها و فضاهای مجازی برای کودکان به وجود آمده است، گفت: با بومی‌سازی و توجه به فرهنگ خودمان می‌توانیم حتی از این فضاها برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کرد. البته منظور از بومی‌سازی کپی‌برداری غلط و بد از این نرم‌افزارها نیست.

این کارگردان حوزه کودک و نوجوان درباره اینکه چقدر از ظرفیت سینما برای آموزش و رفتن به سمت آموزش جذاب و درست در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی استفاده شده است، گفت: رسالت سینما سرگرمی است. در گذشته زنگ سینما داشتیم و امیدوارم که دوباره این زنگ برای دانش‌‌آموزان گذاشته شود. در زنگ سینما بچه‌ها می‌توانند فیلم‌های مورد علاقه خود را در کنار همکلاسی‌هایشان ببینند.
موفق ادامه داد: از نظر من سینما و آموزش دو مقوله جدا از هم هستند. مخاطب فیلم‌های آموزشی افراد خاص هستند. سینمایی که من می‌شناسم ماموریت اولشان سرگرمی است. اگر به اصلی‌ترین رسالت آن که سرگرمی است درست بپردازیم می‌توان در حاشیه به مسائل دیگری نیز پرداخت.

وی گفت: در این سال‌ها تلویزیون به اندازه کافی این کار را انجام داده و مخاطبانش ریزش داشته‌اند. به حد کافی در خانه و مدرسه به بچه‌ها امر و نهی می‌شود ولی سینما می‌تواند بخاطر جذاب بودنش برای بچه‌ها سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد.
موفق در پاسخ به این پرسش که جشنواره رشد چقدر ظرفیت برای ارتباط بهتر با دانش‌آموزان دارد، گفت: در سال گذشته فیلم «شکلاتی» در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان مورد توجه قرار گرفت. فیلمی که به توکل بر خدا، تولید ملی، تقویت اعتماد به نفس و امید به آینده تاکید داشت و جزو فیلم‌های پرمخاطب کودک و نوجوان بود. این فیلم در جشنواره رشد پذیرفته شد.
این کارگردان سینما ادامه داد: البته نمی دانم چرا از من و تهیه‌کننده فیلم و عوامل آن هیچ دعوتی برای حضور در جشنواره به عمل نیامد. بعد از مدتی یک برگه تاییدیه برای حضور در جشنواره به دستم رسید و تنها چیزی که از جشنواره رشد دارم همین برگه است.
وی افزود: امیدوارم که این جشنواره بدون جهت‌گیری و غرض‌ورزی برگزار شود و فیلم‌های خوبی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود در این جشنواره دیده شوند.

کارگردان «شکلاتی» اظهار کرد: کار هنری‌ام را از زمان مدرسه آغاز کردم. اولین فیلم کوتاه را در مدرسه ساختم و با این نکات آشنا هستم. دوست داشتم و باعث افتخار بود که از جایی که شروع کردم که دیده شوم و بتوانم در رقابت آنها شرکت داشته باشم، اما متاسفانه پیشینه هنرمندان مهم نیست.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانم ادای دین داشته باشم به محیط دانش‌آموزی و سینمای کودک و نوجوان، چون من کارم را از آنجا شروع کردم، گفت: در فیلم‌هایی که کار می‌کنم تمام تلاشم این است که به مخاطبان احترام بگذارم و حرف‌هایی زده نشود که بازگو کردن آنها برای کودکان مناسب نباشد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار