184114
۱۲ آبان ۱۳۹۷

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ۲۵۰۰ پایگاه سنجش استان کرمان آغاز شد

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش و برای ۳۶۰ هزار کودک سه تا شش سال در استان کرمان آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، طرح غربال‌گری تنبلی چشم کودکان برای پیشگیری از تنبلی چشم در 2 هزار و 500 پایگاه سنجش در استان کرمان آغاز شد و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آئین افتتاح این طرح اظهار داشت: این طرح هر ساله از ابتدای آبان ماه تا اواخر این ماه در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جرئیات اجرای این طرح گفت: در این طرح سعی می‌شود تا تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال مورد بررسی قرار گرفته و کودکان در این سن طلایی ارزیابی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه هر ساله توانستیم کودکانی را که ریسک کم‌بینایی دارند شناسایی کنیم افزود: این طرح در استان کرمان با 2 هزار و 500 پایگاه سنجش و با حدود 10 هزار نفر کارشناس در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تنبلی چشم در همه مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت روستاها و مدارس پیش‌دبستانی انجام می‌شود بیان کرد: از خانواده‌ها درخواست داریم تا کودکان خود را در معرض این طرح قرار دهند تا با شناسایی کودکان مبتلا و مستعد این مشکل تحت درمان قرار گیرند.

صادق‌زاده با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بهزیستی پیشگیری از نابینایی افراد است عنوان کرد: این طرح در همین راستا برگزار می‌شود و انتظار همراهی خانواده‌ها را داریم.

وی با اشاره به وجود 360 هزار کودک سه تا شش سال در استان کرمان گفت: سال گذشته حدود دو هزار کودک مورد درمان قرار گرفتند که وضعیت 500 نفر آنها خیلی حاد بود و اگر مورد درمان قرار نمی‌گرفتند به سمت نابینایی کامل پیش می‌رفتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در واقع طرح تنبلی چشم با هدف شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم و مداخله به هنگام در سنین طلایی درمان اجرا می‌شود افزود: تنبلی چشم تنها به اینکه ظاهر چشم سالم است قابل تشخیص نیست و به همین جهت باید کودکان از این نظر معاینه شوند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار