184078
۱۲ آبان ۱۳۹۷
توئیتر

امل حسین کودک هفت ساله ی یمنی جان باخت

«امل حسین» دختر بچه یمنی که تصاویر او واکنش‌های بسیاری را موجب شده بود، سرانجام در اردوگاه آوارگان یمنی جان باخت.

به گزارش کودک پرس ، تصاویر «امل حسین» دختر بچه هفت ساله یمنی که از شدت ضعف و گرسنگی، شرایط بسیار حادی داشت؛ برای اولین بار از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر و واکنش‌های همراه با همدردی بسیاری را موجب شد.

بسیاری با این روزنامه تماس گرفته و گفته بودند که چگونه می‌توانند به این کودک و خانواده‌اش کمک کنند یا آن‌ها را به خارج از یمن منتقل کنند.

خانواده «امل حسین» اما روز گذشته (پنج‌شنبه) به روزنامه نیویورک تایمز خبر دادند که او سرانجام نتوانسته مقاومت کند و جان باخته است.

مادرش در حالی که گریه می‌کرد به این روزنامه گفت: «قلبم شکسته است… امل دائما می‌خندید اما الان دیگر نگران باقی کودکان یمن هستم».

به گفته‌ی مادر این کودک، امل حسین پس از یک هفته بستری بودن در بیمارستانی در شمال یمن، در حالی که بهبود نیافته بود مرخص شد و به او گفته شده بود که باید به بیمارستان «پزشکان بدون مرز» در منطقه «عبس» در استان «حجه» منتقل شود که ۱۵ مایل با اردوگاه آوارگان جنگی فاصله داشت؛ اما گران بودن سوخت و به تبع آن گران بودن کرایه خودرو، باعث شده بود که او نتواند دخترش را به عبس ببرد.

مادر امل حسین گفت که او سه روز پس از مرخص شدن از بیمارستان در حالی که تهوع و اسهال داشت، جان باخت.

«امل حسین» یکی از ۱.۸ میلیون کودک یمنی بود که از سوءتغذیه رنج می‌برند که طبق گزارش جدید صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در تازه‌ترین گزارش از این تعداد ۴۰۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که شانس زنده ماندن آنها کم است.

سازمان ملل اعلام کرده است که تعداد افرادی که در یمن نیازمند سبد غذایی هستند از هشت میلیون به چهارده میلیون یعنی نیمی از جمعیت یمن رسیده است.

صندوق کودکان ملل متحد همچنین اعلام کرد که بیش از ۶ هزار کودک از ابتدای جنگ علیه یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون کشته و یا زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

واکنش‌های توئیتری به این خبر:

 

 

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار