183935
۱۰ آبان ۱۳۹۷
امام جمعه یزد:

مربیان کانون فکر بچه‌ها را غنی کنند

امام جمعه یزد به مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان توصیه کرد: فکر بچه‌ها را غنی کنید؛ عقل‌شان را رشد بدهید. کودکان و نوجوانانی که این‌گونه تربیت شوند، با تحقیق، منطق و علم حرف می‌زنند.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله ناصری نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی یزد، در دیدار با سیدحسین پیغمبری مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد که به منظور معرفی فعالیت‌های کانون و اثر بخشی آن در روند رو به رشد کودکان ونوجوانان در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی، انجام گرفت با بیان این مطلب گفت: مربیان کانون به عنوان کسانی که با نسل کودک و نوجوان در ارتباط هستند باید آن‌ها را با خدای خود آشنا کرده؛ و ارزش‌های انسانی را به آن‌ها منتقل کنند.

نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه یزد، با بیان این‌که تربیت غربی نمی‌تواند آدم ایثارگر و باتقوا پرورش دهد، ادامه داد: اهل تربیت ما، مربی ما، معلم ما، باید بدانند رفتن به سمت تربیت غربی درست نیست. فطرت انسان خدایی است و خوبی‌ها در وجود انسان نهادینه است. مرام و اخلاق انسانی باید در کودک و نوجوان ما رشد کند.

وی افزود: ما نسبت به بچه‌ها مسوولیت داریم. تربیت‌های‌مان باید همراه با روان‌شناسی دینی بر اساس آیات و احادیث و بر اساس شناخت خداوند باشد. آن‌طور که در ادامه، نسل نوجوان ما به دنبال علم، پژوهش و خدمت ایثارگرانه باشند در این زمینه مربیان کانون باید در کار خود کارشناسانه و با مطالعه عمل کنند.

سیدحسین پیغمبری مدیرکل جدید کانون استان یزد، قبل از سخنان آیت‌الله ناصری، گفت: کانون پرورش فکری، نهادی است که کارش، ساختن نسل آینده‌ی جامعه‌ی ماست. زیربنایی کار می‌کند و اگر بخواهیم که در زمینه‌ی فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، خانواده و مهارت‌های زندگی، فعالیت شود این ماموریت همکاران ماست که روی کودکان و نوجوانان ۴ الی ۱۸ سال، کار کنند.

 وی در ادامه با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در کانون استان عنوان کرد: دوستان ما در کانون پرورش فکری، مربیان فرهیخته و عالمی هستند که به واسطه‌ی مهارت و ممارست‌شان با کتاب، از لحاظ علمی و توانایی فکر و اندیشه بسیار توان‌مند هستند.

 سیدحسین پیغمبری ضمن دعوت از آیت‌الله ناصری برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون یزد، اظهار داشت: در بخش فرهنگی نیز، می‌توان به زیرساخت‌های اعتقادی و دینی و خانوادگی توجه کرد و با فعالیت‌های قصه‌گویی و شعرخوانی و … آن چه مورد نظر است، انتقال داد.

محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی کانون استان نیز قبل از سخنان امام جمعه یزد، بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان وقت کانون در سال ۷۷ را خوانش کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کانون با روی‌کرد توحیدی دینی انجام شده و در این راستا ویژه‌برنامه‌هایی چون «نماز، کودک نیایش»، «قصه‌های آسمانی با روی‌کرد قصه‌های دینی و مذهبی»، «برگزاری جشنواره‌ی رضوی همه ساله در قالب ۸ موضوع»، «برنامه‌ی عاشورایی یک جرعه آسمان به محوریت زیبایی‌های عاشورا» و… برگزار شده است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار