1838
۲۹ مرداد ۱۳۹۵

اوضاع وخیم کودکان بدون همراه در اردوگاه پناهجویان کاله فرانسه

به گزارش یک سازمان حمایت از کودکان (خدمات جوانان مهاجر) وضعیت کودکان پناهجوی بدون همراه در این اردوگاه به دلیل کمبود اقامتگاه های امن وخیم تر شده است.

به گزارش کودک پرس    سازمان «خدمات جوانان مهاجر/ The Refugee Youth Service » به عنوان یکی از اصلی ترین سازمان های حمایت از کودکان در اردوگاه کاله در گزارش جدید خود که به وخامت اوضاع و فقدان حمایت از برخی از آسیب پذیرترین ساکنان این اردوگاه پرداخته است، درباره خطر ناپدید شدن صدها نفر از کودکان ساکن این اردوگاه هشدار داد.
این گزارش به کمبود اقامتگاه برای کودکان در این اردوگاه و مناطق اطراف پرداخته و خواستار تامین اقامتگاه های بیشتری در شرایط اضطراری است. تهیه کنندگان این گزارش هشدار داده اند در صورت کوتاهی در تامین هر چه سریع تر چنین مناطق امنی، بسیاری از 608 کودک بدون همراه ساکن در این اردوگاه ناپدید خواهند شد.
همزمان با انتشار این گزارش، مقامات ارشد انجمن دولت های محلی امروز (پنج شنبه) در دیدار از اردوگاه کاله، نحوه همکاری دولت های محلی فرانسه و انگلیس را برای حفظ امنیت کودکان بدون سرپرست و تضمین حمایت و مراقبت از آنها بررسی می کنند.
کمپین حامیان کودکان بدون همراه از دولت انگلیس به دلیل خودداری از اقدامات بیشتری برای انتقال کودکان بدون همراه به انگلیس انتقاد کرده اند.
وزارت کشور انگلیس اعلام کرده که مشغول مذاکرات فعال برای تسریع در سازوکار شناسایی، دسترسی و انتقال کودکان بدون همراه به انگلیس است.
گزارش سازمان حمایت از کودکان در کاله به دنبال هشدار «ایوت کوپر» نماینده حزب کارگر انگلیس درباره بلاتکیفی صدها کودک پناهجوی بدون همراه در اردوگاه های کاله منتشر شده است. این نماینده مجلس گفت بلاتکلیفی غیرقابل پذیرش این گروه از کودکان به دلیل تعلل وزارت خارجه انگلیس با وجود برخورداری از حق قانونی برای ملحق کردن آنها به خانوادهایشان در انگلیس بوده است.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار